به گزارش پلاتو هنر، شادی ضیایی، بازیگر نمایش «سه خواهر» پس از نمایش‌های «واسومانی»، «آپارتاید» و «مرفی»، چهارمین تجربه خود را با خواهر خود، نگین ضیایی در مقام بازیگر و کارگردان دارد.

شادی ضیایی در رابطه با این همکاری مشترک گفت: این چهارمین همکاری من با نگین در مقام کارگردان و بازیگر است. وقتی برای اولین بار همکاری کردیم اصلا زبان مشترکی نداشتیم ولی بعد از تجربه اول این زبان مشترک بین ما به وجود آمد و الان مکمل همدیگر هستیم. در عین حال که نظراتمان شبیه است، نقدهایی هم به یکدیگر داریم و این موضوع باعث سازنده‌تر شدن پروسه همکاری می‌باشد.

او درباره نمایش توضیح داد: برعکس اکثر بازیگران که بازی در نمایشنامه‌های نوشته چخوف را دوست ندارند چون معتقدند متن‌های چخوف ضد بازیگر است، شخصا همیشه نمایشنامه‌های چخوف را دوست داشتم و علاقه‌مند بودم در آنها بازی کنم. من و نگین و سپیده ۳ خواهر هستیم که در تئاتر فعالیت داریم و همین باعث شده بود که همیشه دوست داشتیم نمایشنامه «سه خواهر» را روی صحنه ببریم. نگین با آقای چرمشیر صحبت کردند و از ایشان خواستند تا وظیفه دراماتورژی این نمایشنامه را به عهده بگیرند و آقای چرمشیر هم متنی را که خودشان قبلا براساس نمایشنامه «سه خواهر» چخوف نوشته بودند و هنوز به چاپ و اجرا نرسیده بود در اختیار ما قرار دادند. در این متن به جز کاراکترهای اصلی، اولگا، ماشا و ایرینا بقیه کاراکترها حذف و یک کاراکتر گوینده به متن اضافه شده است. صادقانه بخواهم بگویم من متن آقای چرمشیر را حتی از متن اصلی بیشتر دوست دارم.

شادی ضیایی که در این نمایش نقش خواهر بزرگتر، اولگا را ایفا می‌کند، در رابطه با این کاراکتر گفت: با این که در واقعیت من خواهر کوچکتر ضیایی هستم اما در این نمایش نقش اولگا، خواهر بزرگتر را بازی می‌کنم. در متن اصلی این کاراکتر تاثیر کمتری نسبت به ۲ خواهر دیگر دارد اما در نمایشنامه آقای چرمشیر این نقش پررنگ‌تر شده است. می‌توان گفت تمامی کاراکترها به یک اندازه در روند داستانی کار تاثیرگذارند. از همان ابتدا که نمایشنامه را خواندم و قبل از تعیین نهایی نقش‌ها، من به کاراکتر اولگا جذب شدم و خیلی خوشحالم که در نهایت این نقش به من رسید چون یکسری وجوه شخصیتی آن بسیار به من نزدیک و یکسری دیگر خیلی برایم ناشناخته و دور بودند و این چالش جذابی را برای من به عنوان بازیگر برای رسیدن به این نقش ایجاد کرد. نمایش سه خواهر و نقش اولگا برای من نقطه عطفی در زندگی شخصی و هنری من محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: جدای از همبازی شدن دوباره با سپیده ضیایی، همکاری با فاطمه کاظمی و مهشید کاظمی در این نمایش بسیار برایم دلنشین و جذاب بود.

او در پایان با اشاره به ادامه همکاری خود با نگین ضیایی مطرح کرد: ما گروهی داریم به نام «گروه تئاتر واسومانی» متشکل از من، نگین ضیایی، سپیده ضیایی و امین موحدی‌پور. اگر شرایط خوب پیش برود امسال اجرای دیگری را نیز روی صحنه خواهیم برد.

نمایش «سه خواهر» از ۲۳ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

عکاس: کیارش مسیبی