به گزارش پلاتو هنر، نمایش «اسب قاتلین» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده کاری از هنرمندان شیرازی است که از 19 فروردین، ساعت 19 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی روز یکشنبه نهم اردیبهشت به دیدن نمایش «اسب قاتلین» رفت.

او پس از تماشای این نمایش با ابراز خرسندی از استقبال مخاطبان از این اثر گفت: برای ما بسیار افتخارآفرین است که آثار بسیار با کیفیتی مثل «اسب قاتلین» در استان‌ها تولید می‌شوند که قابلیت اجرا در همه ایران و حتی خارج از کشور را دارند و حضور آثار در پایتخت به روند رو به رشد تئاتر کشور کمک می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی و سیاست‌های وزیر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل هنرهای نمایشی؛ مبنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها، همواره این موضوع برای ما از اولویت اجرایی بالایی برخوردار بوده و شاهد این ادعا هم در آغاز سال جدید؛ اجرای 4 نمایش هنرمندان استان‌ها در تهران است.

رونده افزود: نمایش‌های «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان و «آگنیتاژ» به کارگردانی حسین کارگر فروردین و اردیبهشت سال جاری در تهران اجرا شدند و هم‌اکنون علاوه بر «اسب قاتلین»، نمایش «سیاه عمراً بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی از همدان در سنگلج روی صحنه است و امسال بر آن شدیم تا با توجه ویژه‌تری از حضور آثار نمایشی شهرستان‌ها در تهران بهره‌مند شویم.

او توضیح داد: سال ۴۰۱ با احیاء مجدد جشنواره تئاتر مناطق، شرایطی ایجاد شد که به یکی از درخواست‌های برحق هنرمندان استان‌ها پاسخ دهیم و این موضوع به تولید آثار فاخر و شناخت هنرمندان و اجرای در تهران منجر شد.
مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی گفت: همچنین فضایی ایجادشده است که شورای حمایت هم بتواند در حد توان خود از این هنرمندان و تولیدات حمایت کند و امیدواریم آثار درخشان همه شهرستان‌ها هم در استان خودشان و هم تهران با قدرت روی صحنه بروند.

در نمایش «اسب قاتلین» مریم شکری، امیر خواجه‌میرکی‌پور، فرزاد پریدار، امید رهبر، ایمان زارع، محمد حسین نعمتی، ندا محمدیان، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی بازی می‌کنند و گروه فرم و بازی‌سازان این اثر، فرناز حیدری، نادیا نوذری، زهرا صادق‌پور، آیدا زارع، روژین رستمی، مبینا رضایی، تینا گندمکار، نعیم فرزام و ماهان حسن‌زاده هستند.

«اسب قاتلین» تا 21 اردیبهشت روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت روزهای آینده این نمایش را با 20 درصد تخفیف عمومی و 30 درصد تخفیف دانشجویی از سایت تیوال تهیه کنند.