پلاتو هنر

مهم ترین اخبار

جدیدترین پوسترها

انیمیشن وال-ای
انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها
فیلم دشمن
فیلم من مادر هستم

گزارش اختصاصی

1403/02/07
واقعیت مجازی ابزاری قدرتمند برای خلق تجربه زنده
3, هوش مصنوعی
1403/01/27
اولین فیلم واقعیت مجازی‌ در جشنواره کن
3, گزارش تولیدی سینما, هوش مصنوعی
1403/01/21
نکاتی که هنرمندان باید درباره هوش مصنوعی بدانند
3, هوش مصنوعی
1403/01/19
انحطاط فرهنگ و هنر خطر بزرگ‌ هوش مصنوعی است
3, گزارش ویژه, هوش مصنوعی
1403/01/15
انیمیشن‌های جذابی که با موضوع هوش مصنوعی تولید شدند
3, هوش مصنوعی
1403/01/01
معرفی 10 فیلم با موضوع هوش مصنوعی برای تعطیلات سال نو
3, هوش مصنوعی
هنر و تکنولوژی
هنر و تکنولوژی
تعریف
در پلاتوهنر
در فضای مجازی
هنر و تکنولوژی

شاید کمتر کسی به این دو کلمه کنار هم فکر کند، رابطه هنر و تکنولوژی همواره رابطه سرد و بی روحی بوده است. و هنرمندان در طول تاریخ خیلی سخت با تکنولوژی کنار آمده اند. به طور مثال زمانی که صدا وارد سینما شد برخی از بازیگران دست به خودکشی زدند و برخی دیگر مانند باستر کیتون کم کار شدند. یا وقتی دیجیتال جایگزین نگاتیو شد، بسیاری از تصویربرداران قدیمی حاضر به پذیرش آن نبودند و برخی دیجیتال را فاقد بافت تصویری می دانستند. اما تکنولوژی در نهایت خود را به زندگی هنری هنرمندان وارد کرد. همیشه جوانان هنرجو، پیشتازان پذیرش تکنولوژی در هنر بودند. تصور کنید اگر رایانه نبود چگونه فیلم ها تدوین میشدند؟

تعریف

هنر پدیده ای است مبتنی بر خلاقیت هنرمند، در راستای اثرگذاری بر مخاطب و یا انتقال یک مفهوم به او.تکنولوژی مجموعه ای از ابزارها و تکنیک ها می باشد که برای آسان تر شدن کار و سرعت بخشیدن امور، به خدمت گرفته می شود.هرچقدر تکنولوژی زندگی انسان را ماشینی و سرعتی می کند، هنر سعی می کند، انسان را به آرامش و مکث دعوت کند. هنر از مردم می خواهد در طبیعت به اطرف خود نگاه کنند و آن همه زیبایی را با دقت لمس کنند اما تکنولوژی مثال قطاری است که با سرعت فراوان فقط به رسیدن مقصد فکر می کند.هنر و تکنولوژی همواره بر سر آرامش و سرعت بالا، با هم تقابل جدی دارند.

در پلاتوهنر

پلاتوهنر با پذیرش این موضوع که هنر و تکنولوژی دو وسیله برای زندگی بهتر انسان می باشد به این مفهوم که گاهی انسان نیاز به سرعت دارد و گاهی نیاز به آرامش و اگر این دو با هنر و تکنولوژی میسر می شود پس باید هر آنچه نیاز هنرمند می باشد برای پیاده سازی بهتر ذهن و خلاقیتش، را یافت و به او معرفی کرد تا خودش تصمیم بگیرد چه زمانی از ابزار استفاده کند و چه زمان با تکیه برتوان فیزیکی خود به خلق اثر مشغول شود. در حال حاضر هوش مصنوعی، متاورس، نورالینک و بسیاری ابزارهای در حال پیشرفت آینده هنر و هنرمند را دستخوش تغییرات خواهد کرد و پلاتوهنر می خواهد این ابزار را به هنرمند معرفی کند تا چون فیل در تاریکی مولانا، هنرمند نشناخته از ابزار جدید هراس نداشته باشد.

در فضای مجازی

در حال حاضر پلاتوهنر در اینستاگرام صفحه ای به نام platohonar-tech دارد که اخبار هنر و تکنولوژی را توسط خانم فاطمه زهرا معصومی پوشش می دهد.در اینستاگرام، شما می توانید آموزش ها، تاریخچه، گفتگو با محققان و بسیاری مطالب کاربردی که با کلید واژه هوش مصنوعی تولید شده اند را مشاهده کنیدبرای ورود به صفحه اینستاگرام هنر و تکنولوژی پلاتو هنر اینجا کلیک کنید.