به گزارش پلاتو هنر، امیر جدیدی بازیگر فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در یک فیلم بیوگرافی، محصول مشترک فرانسه و بریتانیا، نقش منصور بهرامی، تنیسور ایرانی را بازی می‌کند.

امیر جدیدی در خارج از ایران پیشتر با فیلم «قهرمان» شناخته می‌شد که در جشنواره کن سال ۲۰۲۱ موفق به دریافت جایزه گران پری شد.

اکنون جدیدی در فیلم بیوگرافی بهرامی به کارگردانی رومالد بولانژه فرانسوی در نقش یک تنیسور حاضر می‌شود. داون مک‌دنیل و فیلیپ دلیون نویسندگان فیلمنامه این اثر سینمایی خواهند بود.

منصور بهرامی، یکی از معروف‌ترین تنیسورهای ایرانی در دنیا است. بهرامی در سال 1335 در فراهان استان مرکزی به دنیا آمد و از 13 سالگی به بازی تنیس مشغول شد. او در مسابقات مهمی مانند جام دیویس، گالیا کاپ و بازی‌های آسیایی سال 1353 به عنوان نماینده ایران بازی کرد و در نهایت قهرمان آسیا شد. این ورزشکار در نهایت پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ به فرانسه مهاجرت کرد.

بهرامی درباره جدیدی گفته‌است: «امیر جدیدی بازیگری استثنایی است. او واقعاً تغییر شکل پیدا می‌کند. این‌که او یک بازیکن نیمه حرفه‌ای تنیس است، یکی از آن خوش‌اقبالی‌های بزرگ این پروژه است.»

این فیلم بیوگرافی نشان خواهد داد که بهرامی چگونه به عنوان یک پناهجوی غیرقانونی با تنیسورهای سرشناس برخورد و رویای کودکی‌اش را با حضور در رولان گاروس محقق می‌کند.

کمپانی «فرانس تی‌وی» حق پخش جهانی این فیلم را پیش از تولیدش خریده‌است و احتمالا در جشنواره کن امسال به فروش آن به کشورهای مختلف بپردازد.

رومالد بولانژه، تاکنون کارگردانی «روی خط» را با بازی مل گیبسون برعهده داشته‌است.