به گزارش پلاتو هنر، سهیل حاتمی از سال 93 در بخش برنامه‌سازی تلویزیون فعالیت داشته و در سال 95 ساخت فیلم کوتاه را شروع کرده است. در ابتدا به عنوان فیلمبردار، صدابردار و تدوینگر و سپس در سمت کارگردانی فیلم کوتاه فعالیت کرده است. فیلم‌های کوتاه «گل» و «یکی شدن» از ساخته‌های او هستند که در جشنواره‌های مختلف شرکت داشته‌اند. سپس در سال 98 در تئاتر «عروس مردگان» ایفای نقش کرد و بعد سال 99 نمایش «زندگی دوگانه اندرو» را کارگردانی و در تماشاخانه شانو روی صحنه برد. به گفته خودش استقبال خوب از آن اجرا باعث شد تا در فضای تئاتر ادامه فعالیت دهد.

او در حال حاضر نمایش «دروغ پارلمانی» را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه دارد.

حاتمی در رابطه با نمایش «دروغ پارلمانی» توضیح داد: «دروغ پارلمانی» برداشتی آزاد از نمایشنامه «به دنبال دروغگو» از دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس یونانی است که تا به امروز اجراهای مختلفی از این متن در ایران اجرا شده است اما من سعی کردم شیوه اجرایی نمایش را تغییر دهم و قسمت‌هایی از کار را به شکل موزیکال طراحی کنم. شعر و موسیقی این قسمت‌های موزیکال بر عهده مهسا احمدپور است. همچنین نمایشنامه را که تقریبا نمایشنامه‌ای قدیمی محسوب می‌شود، مدرنیزه و چندین سبک و ژانر را تلفیق کردیم و همچنین در نقاطی از نمایش فضای نمایش را می‌شکنیم. دراماتورژی این نمایش را هم تبسم شاه‌پوری بر عهده دارد.

او اضافه کرد: هنر غالب در هر جامعه ای به نوعی بازتاب ترس‌ها و دغدغه‌های عامه مردم آن جامعه است و در حال حاضر در جامعه ما مسائل اجتماعی اولین و بزرگترین دغدغه مردم است. ما سعی کردیم در نمایش «دروغ پارلمانی» با نگاهی طنز به سراغ مسائل اجتماعی برویم و گوشه‌ای از فضای پر فراز و نشیب حال حاضر جامعه را انعکاس بدهیم. مهم‌ترین ویژگی نمایش ما نگاه طنز و در عین حال انتقادی آن است. مخاطب برای دقایقی در عین آن‌که در حال دیدن نمایشی در قالب طنز اجتماعی است، از محیط پر تنش خارج از سالن نمایش دور شده و می‌خندد. می‌توان گفت ژانر نمایش ما کمدی-موزیکالی است که کمدی آن به سمت کمدی سیاه میل پیدا می‌کند. طنز نمایش ما طنز کلامی نیست و بر پایه کمدی موقعیت و شخصیت است. ما از ابتدا هم دنبال خنداندن تماشاگر نبودیم و نیستیم و تنها می‌خواستیم تماشاگر لبخندی بر لب داشته باشد تا بتوانیم در انتها مفهومی را به او منتقل کنیم.

نمایش «دروغ پارلمانی» در جشنواره تئاتر ارغوان حضور پیدا کرد و پردیس کریمی برای بازی در این نمایش موفق به کسب لوح تقدیر بهترین بازیگری زن از این جشنواره شد. همچنین سهیل حاتمی در بخش بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده بود.

تهیه‌کنندگی این نمایش را بهمن هاشمی، مجری و صداپیشه نام‌آشنای کشور بر عهده دارد.

حاتمی در رابطه با تهیه‌کنندگی تئاتر توسط افراد مشهور هنری و به‌ویژه بهمن هاشمی گفت: مردم ما نسبت به هنر دل‌زده شده‌اند و این موضوع کار را برای امثال من که جوان هستیم و تازه‌ می‌خواهیم راه خودمان را در تئاتر شروع کنیم، بسیار سخت می‌کند که بتوانیم مخاطب را برای اثر خود جذب کنیم. اگر افراد شناخته شده سینما و تلویزیون در جایگاه درست تهیه‌کنندگی تئاتر را بر عهده بگیرند این اتفاق بسیار خوشایندی خواهد بود. آقای بهمن هاشمی سال‌ها تجربه تهیه‌کنندگی در تلویزیون را دارد و واقف به تمام وظایف یک تهیه‌کننده حرفه‌ای است و برعکس بعضی از دوستان تهیه‌کننده، خارج از اسم و اعتبارشان در تمام طول روند نمایش ما را همراهی و کمک کردند و با برنامه‌ریزی دقیق کار تهیه‌کنندگی را انجام دادند.

او افزود: آقای هاشمی بدون هیچ چشم‌داشتی به همه بازیگران و عوامل اجرایی کمک کردند و ارتباطشان تنها با من کارگردان نبود. اصلا به این شکل نبود که بازیگران تا روز قبل اجرا تهیه‌کننده را نبینند بلکه ایشان سر تمرین‌ها حضور پیدا می‌کرد و در روند تبلیغات، تمرینات، بخش فنی و کارگردانی به ما کمک می‌کردند. حتی به واسطه سال‌ها تجربه در امر دوبلاژ، در بحث بیان بازیگران را هدایت کردند. ردپای آقای بهمن هاشمی در تمام نمایش «دروغ پارلمانی» وجود دارد.

در این نمایش محسن رضوی‌نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «دروغ پارلمانی» به کارگردانی سهیل حاتمی از 4 اردیبهشت تا 5 خرداد ساعت 21:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.