به گزارش پلاتوهنر، شرکت ادوبی قصد دارد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ چند ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد به نرم‌افزار پریمیر پرو اضافه کند. براساس خبر ایندی‌وایر، این ابزارها Generative Extend، Object Addition & Removal و Text to Video نام دارند.

شرکت ادوبی در وب‌سایت خود اعلام کرده است که با کمک این سه ابزار کاربران می‌توانند برای داشتن ویدیو‌های طولانی‌تر، فریم به آن‌ها اضافه کنند و یا به راحتی، اشیاء را حذف و اضافه کنند. نکته قابل توجه این است که این ابزار‌ها آسیبی به یک‌پارچه بودن ویدیوها نمی‌زنند.

Generative Extend

ابزار Generative Extend که قرار است تا پایان ۲۰۲۴ به پریمیر پرو اضافه شود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به آسانی فریم به ویدیو‌های‌شان اضافه کنند و از این طریق، ویدیو‌های طولانی‌تر داشته باشند.

Object Addition

با کمک ابزار Object Addition، کاربران می‌توانند اشیاء جدیدی به ویدیو‌های‌شان اضافه کنند یا حتی پس‌زمینه آن‌ها را تغییر دهند. برای این‌ کار تنها کافی است یک پرامپت متنی بنویسید و بقیه کارها را به هوش مصنوعی مولد بسپارید.

Object Removal

ابزار Object Removal هم قرار است به کاربران کمک کند تا راحت‌تر و سریع‌تر اشیاء و عناصری را که دلخواه‌شان نیست از ویدیو‌های‌شان حذف کنند.

Text to Video

ایندی‌وایر عنوان کرده است که فیلمسازان به‌زودی خواهند توانست در داخل خود نرم‌افزار پریمیر پرو از ابزار‌های تبدیل متن به ویدیو «سوار» (Sora)، «ران‌وِی» (Runway) و «پیکا لَبز» (Pika Labs) استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی روزبه‌روز دارد بیشتر وارد عرصه هنر مخصوصا فیلمسازی می‌شود. چند روز پیش، یک شرکت تلوزیون‌ساز چینی با کمک هوش مصنوعی، اولین فیلم خود را ساخت و وارد دنیای فیلمسازی شد. امسال هم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران قرار است میزبان آثار هوش مصنوعی و واقعیت مجازی باشد.

چند روز پیش هم طبق خبری که در سایت جشنواره فیلم کن منتشر شده بود، مرکز ملی سینمای فرانسه و شهرداری کن قصد دارند تا این شهر را به مرکز جهانی پروژه‌های فراگیر و خلاقیت هنری در حوزه هوش مصنوعی تبدیل کنند. این خبر را این‌جا بخوانید.