به گزارش پلاتو هنر، دیدن انیمیشن و وارد شدن به دنیای فانتزی، آشنایی با کاراکترهایی دوست‌داشتنی و بامزه و همراه شدن با مسائل آن‌ها، یکی از سرگرمی‌های جذاب است.

در این گزارش قصد داریم تا 5 انیمیشن با موضوع هوش مصنوعی و حضور ربات‌های دوست‌داشتنی و شرور معرفی کنیم.

1_ میچل‌ها علیه ماشین‌ها (The Mitchells vs. the Machines) 2021

کارگردان: مایکل ریاندا، جف روئه

ژانر: کمدی، ماجراجویی

معرفی انیمیشن با موضوع هوش مصنوعی

کیتی میچل دختر خلاق و فیلمسازی است که در میشیگان زندگی می‌کند. او از دانشگاه فیلمسازی کالیفرنیا پذیرش تحصیل می‌گیرد و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند تا با سفر جاده‌ای، کیتی را به کالیفرنیا ببرند. در همین حال، مارک بومن، کارآفرین شرکت پال، از ربات جدیدش رونمایی می‌کند اما مراسم رونمایی آنقدرها هم خوب پیش نمی‌رود و با حمله ربات‌ها به انسان‌ها، مراسم و کل کره زمین به‌هم می‌ریزد. خانواده میچل هم که در سفر بودند، ناگهان مورد حمله این ربات‌ها قرار می‌گیرند و شروع می‌کنند به مبارزه و نجات جهان و بشریت!

امتیاز انیمیشن:

IMDB: امیتاز 7.6

Rotten Tomatoes: امتیاز %97

Metacritic: امتیاز %81

Google: امتیاز %68

2_ 6 ابر قهرمان (6Big Hero) 2014

کارگردان: دان هال، کریس ویلیامز

ژانر: کمدی، اکشن

معرفی انیمیشن با موضوع هوش مصنوعی

نوجوانی به نام هیرو هامادا، اعجوبه علم رباتیک، یک روز به همراه برادرش به کالج می‌رود و عاشق چیزهایی می‌شود که در آزمایشگاه آن‌جا می‌بیند. او تصمیم می‌گیرد که مانند برادرش به همان دانشگاه برود. پس، او هم دست به کار می‌شود و وسیله‌ای به نام میکروبات اختراع می‌کند که با فکر انسان کار می‌کند.

امتیاز انیمیشن:

IMDB: امیتاز 7.8

Rotten Tomatoes: امتیاز %74

Metacritic: امتیاز %90

Google: امتیاز %84

3_ وال.ای (Wall.E) 2008

کارگردان:اندرو استنتون

ژانر: علمی‌تخیلی

معرفی انیمیشن با موضوع هوش مصنوعی

انسان‌ها هفتصد سال است که زمین را ترک کرده‌اند و چیزی جز کوه‌های زباله و آهن‌پاره روی زمین باقی نمانده است. وال.ای ربات هوشمندی است که ماموریت دائمش فشرده‌سازی و جمع‌آوری این پسماندها است. روزی وال.ای مشغول کار است که یک دفعه سروکله سفینه‌ای غول‌پیکر پیدا می‌شود و رباتی فوق پیشرفته از آن پیاده می‌شود. این ربات که ایوا نام دارد، باید نشانه‌های حیات روی کره زمین را پیدا و به انسان‌هایی که در اعماق فضا زندگی می‌کنند، گزارش دهد.

امتیاز انیمیشن:

IMDB: امیتاز 8.4

Rotten Tomatoes: امتیاز %95

Metacritic: امتیاز %95

Google: امتیاز %92

4_ غول آهنی (The Iron Giant) 1999

کارگردان:برَد بِرد

ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن، درام

معرفی انیمیشن با موضوع هوش مصنوعی

در سال 1957، پسربچه‌ای به نام هوگارت هیوز که در شهری کوچک زندگی می‌کند، با یک غول‌ آهنی فرازمینی دوست می‌شود. در ادامه، هوگارت برای نجات جان این غول از دست نیروهای ارتش آمریکا، با هنرمندی به نام مک کاپین دوست می‌شود.

امتیاز انیمیشن:

IMDB: امیتاز 8.1

Rotten Tomatoes: امتیاز %96

Metacritic: امتیاز %85

Google: امتیاز %86

5_ربات‌ها (The Robots) 2005

کارگردان: کریس وج

ژانر: کمدی، علمی‌تخیلی، ماجراجویی

معرفی انیمیشن با موضوع هوش مصنوعی

در دنیای ربات‌ها، یک مخترع ایده‌آل گرا به نام رودنی، به شهری بزرگ سفر می‌کند تا به کمپانی آرزوهایش بپیوندد اما در آن‌جا متوجه می‌شود که مدیریت شرکت عوض شده و مدیر شروری روی کار آمده است.

امتیاز انیمیشن:

IMDB: امیتاز 6.4

Rotten Tomatoes: امتیاز %64

Metacritic: امتیاز %64

Google: امتیاز %75

تاکنون، انیمیشن‌های زیادی با موضوع هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و از این میان، سعی کردیم تا 5 انیمیشن برتر را انتخاب و معرفی کنیم. در گزارش قبلی هم 10 فیلم با موضوع هوش مصنوعی در ژانرهای مختلف معرفی کردیم.

گزارش قبل را در اینجا بخوانید.