پلاتو هنر


معرفی فیلم «دشمن» 2023

خلاصه داستان:

هِن و جونیور زندگی آرامی را کنار یکدیگر سپری می‌کنند تا اینکه سروکله یک غریبه پیدا می‌شود و با پیشنهادی که می‌دهد، زندگی این زوج را دگرگون می‌کند و …

عوامل فیلم:

کارگردان: گارث دیویس

فیلمنامه‌نویس: اییِن رید، گارث دیویس

بازیگران: سیرشا رونان، پال مسکل، آرون پیر، جوردن کوزاینر

تدوینگر: پیتر اسکیبِراس

فیلمبردار: ماتیاس اِردِلی

موسیقی: پارک جیها

توزیع‌کننده: آمازون استودیوز

داستان فیلم:

فیلم «دشمن» (Foe) داستان زندگی زوجی به نام‌های جونیور (با بازی مِسکال) و هنریتا (با بازی رونان) روایت می‌کند. این زوج با یکدیگر در مزرعه‌ای که در خانواده جونیور نسل به نسل به ارث رسیده است، زندگی می‌کنند. در حالی که شرایط زمین رو به بدتر شدن است، این دو زندگی خوش و آرامی را در کنار یکدیگر می‌گذرانند تا زمانی که سروکله یک غریبه که ادعا می‌کند از طرف دولت آمده، پیدا می‌شود. این غریبه که تِرِنس (با بازی پیر) نام دارد، پیش آنها است تا جونیور را راهی یک ماموریت بزرگ دو ساله کند تا بشریت را برای ترک سیاره زمین که روزبه‌روز به سمت نابودی می‌رود، آماده کند ولی جونیور از صمیم قلبش هِن را دوست دارد و فکر تنها گذاشتن همسرش، عمیقا او را آزار می‌دهد. تِرِنس که انتظار همچین چیزی را داشته بود، راه حلی هولناک پیشنهاد می‌کند؛ موقعی که جونیور در ماموریت است، بدل بیومکانیکی او از هِن مراقبت کند.

درباره فیلم:

«دشمن» فیلمی علمی‌تخیلی و محصول مشترک استرالیا و ایالات متحده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام به قلم رید است. فیلم «دشمن» در جشنواره فیلم نیویورک 2023 به نمایش درآمد.

امتیاز فیلم:

IMDB: امیتاز 5.4

Rotten Tomatoes: امتیاز 24%

Metacritic: امتیاز 44%

Google: امتیاز 57%

بیشتر بخوانید: