به گزارش پلاتو هنر، در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران»، اسرافیل فرج‌اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور با ابراز خوشحالی از این‌که در سال جدید، هم‌زمان چند اثر از هنرمندان شهرستانی‌ در تهران روی صحنه رفته است توضیحاتی را ارائه داد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: شعار انجمن هنرهای نمایشی همواره این بوده که تئاتر فقط تئاتر تهران نیست به همین منظور، امسال هم حوزه حمایتی اجرای نمایش را با همین دیدگاه شروع کردیم و حتی یکی از دلایل راه‌اندازی سامانه گیشه تئاتر هم حمایت از تئاتر استان‌ها بود. با راه‌اندازی این سایت، همه هنرمندان سراسر کشور می‌توانند روی این سامانه بلیت‌فروشی داشته باشند.

او همچنین با شاره به اجرای پایانی نمایش هنرمندان بهبهانی، افزود: نمایش «شاماران» که از بهبهان در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت، کیفیت بالایی داشت و تماشاگران برای لحظاتی، فارغ از هیاهوی زندگی به تماشای نمایش نشستند و باحال خوب از سالن خارج شدند. برای انجمن هنرهای نمایشی افتخار است که آثاری باکیفیت و رتبه فنی خوب هم از شهرهای دیگر برای اجرا به تهران بیایند. وقتی نمایشی خوب باشد، مورد استقبال تماشاگران هم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل هنرهای نمایشی کشور در ادامه گفت: ما پذیرای آثار باکیفیت دیگر نیز از استان‌ها خواهیم بود و با تمام توان در کنارشان قرار می‌گیریم و تا جایی که از دستمان بربیاید از آن‌ها حمایت می‌کنیم. من به‌نوبه خودم از اداره کل هنرهای نمایشی برای فرصت و امکاناتی که در اختیار گروه‌های شهرستانی قرار داده تشکر می‌کنم.

فرج‌اللهی با ابراز نگرانی از وضعیت تماشاخانه سنگلج و تخریب ساختمان مجاور گفت: امروز که من در سنگلج حضور پیدا کردم، متوجه شدم داخل سالن باوجود اجراهای باکیفیت و استقبال تماشاگران حال خوبی دارد ولی متأسفانه بیرون ساختمان حال خوبی ندارد. تماشاخانه سنگلج یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتر کشور است که از سال‌های دور آثار فاخر و ارزشمندی در آن اجرا شده است. این ساختمان که قدیمی‌ترین سالن دایر تئاتر است، هرلحظه ممکن است با تخریب غیراصولی ساختمان مجاور دچار آسیب غیرقابل‌ جبران شود.

او ادامه داد: این مشکل چند وقتی است که گریبان این تماشاخانه کهن را گرفته و رفع آن مطالبه جدی همه هنرمندان است. ما از وزارت میراث فرهنگی می‌خواهیم به این موضوع، ورود کند، از شهرداری توقع داریم حمایت کند تا این تماشاخانه که مهد نمایش ایرانی است، محافظت و ایمن‌سازی شده و سالم به دست نسل بعدی برسد.