به گزارش پلاتو هنر، در هفته‌های جاری تولیدات تازه‌ای در شهرستان روی صحنه خواهند رفت. این نمایش‌ها در شهرهای بابل، ورامین، گرگان و… تولید و اجرا خواهند شد. در این گزارش به معرفی برخی از این نمایش‌ها می‌پردازیم.

نمایش «ستوان آینیشمور» نوشته مارتین مک‌دونا و کارگردانی مهدی محمدیان و محمدجواد اردستانی از 10 تا 25 اردیبهشت در فرهنگسرای علامه قطب‌الدین رازی در شهرستان ورامین روی صحنه می‌رود.

در این نمایش مجید مزدارانی، امیرحسین شجاعی‌جم، محمدجواد اردستانی، احسان کوپاهی، حسین درستی، نازنین شاه‌حسینی، پویا ایرانشاهی و دانیال علیپور ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «نمایش ستوان آینیشمور در سال ۱۹۹۳ و در خلال جنگ داخلی ایرلند روایت می‌شود. این نمایشنامه یکی از برترین نمایشنامه‌های تاریخ تئاتر محسوب می‌شود.»

نمایش کمدی «مرثیه‌ای برای توماس کوچولو» نوشته مارتین مک‌دونا و کارگردانی امیرحسین صیدآبادی از 17 تا 24 اردیبهشت در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی در شهرستان گرگان روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش مهدی کردی، پورنیک کاوش، محمدحسین صفائی، ابوالفضل مقصودلو، فاطمه میرکریمی، پارسا رستگار، مهدی رادنیا و مارال روشنیان نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «دانی آزبورن زندگی آرامی دارد. اما با مرگ ناگهانی توماس کوچولو زنجیره اتفاقات ناگواری در اینیشمور رخ می‌دهد.»

نمایش «آرزوهایی که به ماه گفتیم» به نویسندگی محمد درزی کاسمانی و معصومه علی‌نیا با اقتباس از «باغ‌‌وحش شیشه‌ای» اثر تنسی ویلیامز، کارگردانی محمد درزی کاسمانی و تهیه‌کنندگی محمدجواد نصرالله‌پور از 10 تا 30 اردیبهشت در سالن بلک باکس مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل اجرا می‌شود.

در این نمایش مریم گیلانی، احمدرضا خدادادی، سوگند سیف‌الله‌زاده، رضا حیدری، جواد سرهنگیان، مهدی قاسم‌زاده، جانا خطیر، نوید فرج‌زاده، ابوالفضل تقی‌پور، یاسمین آماره، صبا بابانژاد و هوتن عباسی روی صحنه می‌روند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده  است: «جان دوره‌گرد نوازنده‌ای که در گوشه‌ای از شهر، پشت به صحنه، که هیچ‌گاه چهره‌اش نمایان نیست مشغول به ساز زدن است. شخصیت‌های نمایش در کنار او می‌نشینند. گه گاهی با او درد و دل می‌کنند. نقش تام در این نمایش و زندگی او که درگیر خانواده و مسائل اقتصادیست روال داستان را به پیش می‌برد، فردی که عاشق سینماست و زندگی‌نامه‌اش را به نمایشنامه تبدیل می‌کند که…»

نمایش «خاکستری» به نویسندگی علیرضا توانا و کارگردانی عباس ابوالحسنی از 12 اردیبهشت تا 18 خرداد در تماشاخانه ابوالحسنی شهرستان بابل روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش ایمان رئیسی، آزاده رادمهر، مریم میراب‌زاده، سعید محمدی، ریحانه عنایتی و عرفان صالح نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «مرضیه: متنفرم از جمله‌هایی که گفتنشون یک سال طول میکشه بعد با یه چرا، سوالی میشن! پدر: دیگه از چی متنفری؟ مرضیه: متنفرم بجای این که چرا از من متنفری، میپرسن از چی متنفری…»

همچنین نمایش‌های «سی و یکمین شب اجرای مده‌آ»، «تشریفات ساده»، «هذیان هملت»، «زندگی در تئاتر»، «گونگ»، «مار در معبد»، «مراسم قطع دست در اسپوکن»، «هلپ»، «صدمین تکه» و «یک دقیقه و سیزده ثانیه» از دیگر نمایش‌هایی هستند که این روزها در شهرهایی همچون انزلی، اصفهان، رشت، قزوین، اهواز، ساری و ارومیه روی صحنه می‌روند.