به گزارش پلاتو هنر به نقل از ورایتی، لوران کانته، کارگردان فرانسوی که سال ۲۰۰۸ با فیلم «کلاس» برنده نخل طلای جشنواره کن شد، در سن 63 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

«کلاس» یک فیلم مستند درام بر اساس کتابی از زندگینامه فرانسوا بگودو است که داستان آن درباره معلمی در محله‌ای در پاریس است.

فیلم سینمایی «کلاس» سال ۲۰۰۸ به اتفاق آرا نخل طلای کن را دریافت کرد و اولین فیلم فرانسوی شد که از سال ۱۹۸۷ تا آن زمان به این جایزه دست پیداکرد. این فیلم همچنین نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان هم شد.

کانته پس از تحصیل در انستیتو هنرهای سینمایی پاریس و کار در تلویزیون، نخستین فیلم بلندش را با عنوان «منابع انسانی» در سال ۱۹۹۹ ساخت. این فیلم که درباره یک کارآموز مدیریت است که در کارخانه پدرش شروع به کار می‌کند، در جوایز سزار که معادل اسکار فرانسه است، برنده بهترین فیلم بلند شد.

فیلم بعدی کانته، «تایم اوت» در سال ۲۰۰۱ درباره مردی است که با پنهان کردن حقیقت از خانواده‌اش طرد می‌شود.

از دیگر آثار کانته می‌توان به «به سمت جنوب» (۲۰۰۵) درباره گردشگری در هاییتی، «۷ روز در هاوانا»، «فاکس فایر» (۲۰۱۲) اقتباسی از رمان جویس کارول اوتس به همین نام، کمدی درام «بازگشت به ایتاکا» (۲۰۱۴) و «کارگاه» (۲۰۱۷) اشاره کرد.

جدیدترین فیلم کانته «آرتور رمبو» است که سال ۲۰۲۱ اکران شد داستان این فیلم درباره نوجوانی است که هویت آنلاینش فاش می‌شود.

منبع: مهر