به گزارش پلاتو هنر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «آمرغ» به سیزدهمین دوره جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال راه یافت.

جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال SAFFM، در سال 2011 تاسیس شد. این رویداد، ضمن فراهم‌آوردن بستری برای فیلمسازها، متعهد به نمایش آثار هنری جدیدی است که به بحث‌و‌گفتگو دامن می‌زنند و دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم را کاوش می‌کنند.

پذیرش اثر در این جشنواره عمدتاً از کشورهای جنوب آسیا است اما گهگاه و بنا به صلاحدید، از کشورهای همسایه این مناطق، مانند ایران، ترکیه و… نیز، آثاری را قابل نمایش و داوری می‌داند.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم آسیای جنوبی مونترال، 24 تا 30 می 2024 برابر با 4 تا 10 خردادماه 1403، در شهر مونترال کانادا برگزار خواهد شد.

«آمرغ» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن قزل سوفلو، پیش از این جشنواره، موفق به حضور در چهل‌و‌ششمین دوره جشنواره فیلم آسیایی آمریکایی AAIFF، دوره سیزدهم جشنواره Short to the point و بیرمنگام ۲۰۲۳ نیز شده‌است.

در خلاصه داستان «آمرغ» آمده است: «مردی، عاشق مرغ همسایه شد…»

حسین منفرد، نگار سلحشور، علیرضا حق‌پرست، مهان عرافی، علی هادی‌پور، محمد عبدالوند در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «آمرغ» عبارتنداز: نویسنده، تهیه‌کننده و‌ کارگردان محسن قزل سوفلو، مجری طرح و مدیر تولید مهیار قزل سوفلو، مدیر تصویربرداری رضا عبیات، تدوین عماد خدابخش، اصلاح رنگ و نور فرهاد قدسی، طراح صحنه پوریا اخوان، صدابردار حسام مژدهی‌نیا، صداگذار علیرضا اکبریان، موسیقی امیرحسین اله‌دادی، طراح گریم وحید شیرزاد، طراح لباس سینا ایران‌پور، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان مهیار اسلامی، منشی صحنه: آیدا پالیزگر، عکاس سارا ثقفی، طراح پوستر روژان ایرجی، تایپوگرافی سید محمد مهدی موسوی، ترجمه و زیرنویس بونا الخاص و مشاور رسانه‌ای علی کشاورز.