به گزارش پلاتو هنر، احتمالا اسم شرکت «اِنویدیا» (NVIDIA) را شنیده باشید یا حتی همین حالا که در حال خواندن هستید، برچسب‌ سبز رنگ آن را روی لپ‌تاپ‌تان ببینید. «اِنویدیا» شرکتی است که علاوه‌بر تولید کارت‌های گرافیکی، در حوزه هوش مصنوعی هم فعالیت می‌کند. در این گزارش قصد داریم یکی از ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت را که GauGAN نام دارد، معرفی کنیم.

با GauGAN آشنا شوید

با استفاده از هوش مصنوعی GauGAN می‌توانید طبیعت مد نظرتان را به واقع‌گرایانه‌ترین شکل ممکن خلق کنید زیرا این مدل هوش مصنوعی را با میلیون‌ها عکس واقع‌گرایانه از طبیعت آموزش داده‌اند. این ابزار به نام پال گوگن (Paul Gauguin) نقاش پست امپرسیونیسم فرانسوی نامگذاری شده است.

هوش مصنوعی GuaGAN

خودنگاره Paul Gauguin

چگونه با GauGAN طبیعت خلق کنیم؟

به دو روش می‌توانید با هوش مصنوعی GauGAN طبیعت خلق کنید. روش اول، استفاده از قلمو‌یی است که خود این ابزار در اختیارتان قرار می‌دهد و روش دوم، نوشتن پرامپت یا دستور است.

در روش اول، شما می‌توانید با استفاده از قلمو‌ی این ابزار، طرحی ساده و اولیه بکشید و جای هر عنصر، مثلا ابر را مشخص کنید. این سیستم در همان لحظه، شکلی که شما کشیدید را به ابر تبدیل می‌کند.

روش دوم تنها در جدیدترین ورژن هوش مصنوعی GauGAN امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با نوشتن پرامپت، منظره‌های واقع‌‌گرایانه خلق کنید. برای این کار کافی است تصویری که در ذهن دارید را با کلمات توصیف کنید؛ مثلا با نوشتن «دریاچه‌ای مقابل کوه» این سیستم فورا تصویری طبق توصیفات شما ارائه می‌دهد.

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، نتیجه این پرامپت است: «برخورد امواج دریا به سنگ‌های کنار ساحل»

هوش مصنوعی GauGAN

بعد از اتمام کار می‌توانید تصویرتان را با فرمت‌های PSD یا EXR خروجی بگیرید تا بتوانید در نرم‌افزارهای دیگری مانند فتوشاپ، ویرایش‌های بیشتری انجام دهید.

GauGAN در سال 2019 منتشر شد و مدیران هنری و طراحان کانسپتِ استودیو‌های فیلمسازی و بازی‌های ویدیویی، ازجمله طرفداران این ابزار هستند.

هوش مصنوعی GauGAN از طریق اپلیکیشن NVIDIA Canvas در دسترس است.

پیش از این ابزارهای دیگری را نیز در سایت معرفی کرده بودیم. برای آشنایی با ابزارهای طراحی استوری بورد، این گزارش را بخوانید. برای خلق تصویر با اِی آی هم گزارش «با کدام ابزارهای هوش مصنوعی می‌توان تصویر خلق کرد؟» را بخوانید.

فاطمه زهرا معصومی