پلاتو هنر


همه چیز درمورد فیلم «آیه‌های زمینی»

«آیه‌های زمینی» تنها نماینده ایران در کن

 

خلاصه داستان:

مردم عادی محدودیت‌های اجتماعی را در مجموعه‌ای از عکس‌ها بررسی می‌کنند.

آیه‌های زمینی 1402

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: مجید صالحی، گوهر خیراندیش، فرزین محدث، صدف عسگری و حسین سلیمانی.

کارگردان: علی عسگری و علیرضا خاتمی، فیلمنامه نویس: علی عسگری و علیرضا خاتمی، تدوین: احسان واثقی، فیلم بردار: ادیب سبحانی، تهیه کننده: علی عسگری میلاد خسروی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: ایمان توکلی، صدابرداران: عبدالرضا حیدری و ایمان بازیار، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: مروارید کاشیان، چهره پردازی: مهدی صیاد، جلوه های ویژه کامپیوتری: کامیار شفیع پور، تصحیح رنگ : فربد جلالی، عکاس: مهسا زرین جویی، محصول کشور: ایران و چین.

 

 

 

 

درباره فیلم:

این فیلم  برای نخستین بار در مهٔ ۲۰۲۳ در بخش نوعی نگاه از هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.

هم چنین تنها نمایندهٔ سینمای ایران در بخش رسمی جشنواره سال ۲۰۲۳ می باشد.

«آیه‌های زمینی» محصول مشترک ایران و چین است که کارگردان آن برعهده علی اصغری و علیرضا خاتمی است. علی اصغری بین سینمادوستان ایرانی شناخته شده است و از آثار او می‌توان به گربه‌های سیاه، سونامی و کرگردن اشاره کرد. 

آیه‌های زمینی سومین فیلم بلند سینمایی علی عسگری است. علیرضا خاتمی که در فیلم «تا فردا» با عسگری همکاری کرده بود، در نویسندگی و کارگردانی این فیلم مشارکت دارد تهیه‌کنندگی فیلم برعهدهٔ عسگری و میلاد خسروی بوده‌است، که خاتمی و ریحانه راد به عنوان تهیه‌کنندگان مشترک در کنار آن‌ها خدمت کردند. صدف عسگری که قبلاً در فیلم‌های «ناپدید شدن» و «تا فردا» از عسگری نقش‌آفرینی کرده‌بود، همچنین برای بازی در این فیلم انتخاب شد.

 

بیشتر بخوانید :

کارگردان
علی عسگری و علیرضا خاتمی
نویسنده
علی عسگری و علیرضا خاتمی
زمان
77 دقیقه
سال تولید
2023