درباه فیلم «هیولا»

 

خلاصه داستان:

در خلاصه داستان این فیلم آماده است، وقتی پسرش شروع به رفتار عجیب و غریب می کند، مادری از معلم پاسخ می خواهد.

 

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: ساکورا آندو، ناگایاما ایتا، سویا کوروکاوا، هیناتا هیراگی و یوکو تاناکا.

کارگردان: هیروکازو کورئیدا، فیلم نامه نویس: یوجی ساکاموتو، تدوین: هیروکازو کورئیدا، فیلم بردار : ریوتو کندو، موسیقی: ریوئیچی ساکاموتو، تهیه کننده : گنکی کاوامورا.

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم:

ساکورا آندو در این فیلم نقش مادری را بازی می‌کند که پس از مشاهده تغییرات آزاردهنده در رفتار پسرش با معلمی روبرو می‌شود. این فیلم اولین باری است که کوریدا پس از «مابوروسی» فیلمی را کارگردانی می‌کند که خودش ننوشته است

«هیولا» اولین نمایش جهانی خود را در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در 17 می 2023 انجام داد، جایی که برای دریافت نخل طلا رقابت خواهد کرد. این فیلم در تاریخ 2 ژوئن 2023 در ژاپن اکران خواهد شد.

ساکاموتو که مسئولیت فیلمنامه این اثر را بر عهده داشت، فیلمنامه را بر اساس اتفاقات شخصی که در هم سن و سالی با ایری و میناتو، دو شخصیت اصلی این اثر، تجربه کرده بود، نوشت. علاوه بر این، ساکاموتو در مصاحبه ای درباره موضوع فیلم گفت: «در زندگی ما چیزهایی وجود دارد که دیگران نمی توانند ببینند، و وقتی با زمانی مواجه می شویم که باید همدیگر را درک کنیم، مدت زیادی را سپری کردم. با اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد، چگونه این کار را انجام دهیم، پیچیدگی آن را چگونه بیان کنیم، و فیلمنامه را نوشتم.

انتخاب بازیگران :

ساکورا آندو، ناگایاما ایتا و یوکو تاناکا به همراه دو بازیگر کودک به نام‌های سویا کوروکاوا و هیناتا هیراگی برای نقش‌های اصلی انتخاب شدند. این کارگردان قبلاً با اندو در دزدان فروشگاه کار کرده بود. این دو بازیگر کودک پس از تست‌های مکرر بازیگری انتخاب شدند. کورئیدا آنها را به خاطر ترکیب شیمیِ مشترکشان در مقابل دوربین، که تفاوت‌های آشکار در ظاهر و شخصیت‌های چهره‌شان را تضاد می‌کرد، تحسین کرد.

موسیقی :

ریوئیچی ساکاموتو متعهد شد که برای این فیلم موسیقی تولید کند. با این حال، ساکاموتو قدرت بدنی کافی برای قبول پیشنهاد برای ایجاد یک موسیقی متن اصلی کامل را نداشت. پس بنا به درخواست مستقیم کارگردان دو اثر در قالب پیانو برای فیلم نوشت. او از ترانه‌های آلبوم جدید خود ۱۲ و ترانه‌های قدیمی برای ساخت موسیقی متن استفاده کرد. ساکاموتو در تفسیری اظهار داشت که این فیلم به یک «مضمون باطنی» می‌پردازد و تشخیص اینکه «هیولا» همنام چه کسی است، دشوار خواهد بود. به گفته کورئیدا، همکاری با ساکاموتو «آرزوی دیرینه‌ای بود که سرانجام محقق شد». در طول فیلمبرداری و تدوین، او در اتاق هتلش به آثار موسیقی ساکاموتو گوش می‌داد. ساکاموتو در ۲۸ مارس ۲۰۲۳ پس از مبارزه طولانی با سرطان درگذشت.

 

بیشتر بخوانید :