به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های هانیه آزموده با عنوان «خراش» تا ۱۴ اردیبهشت در گالری عصر برپا است.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم: «در طبیعت که بوده باشید دیده‌اید که ناگهان روز٬ شب می‌شود و ظهر عصر. سایه‌ها بازیگوشی می‌کنند و مناظر پیوسته در هم می‌روند و از چشم می‌گریزند. حتی چیزی ساکن چون کنده‌ای درخت یا دری فولادی تحت تاثیر زمان و در اثر رطوبت و آفتاب و دیگر عوامل مادی می‌پوسد، ریش ریش می‌شود و فرسوده و به مرور زمان ناپدید خواهد شد. این سیر تغییرات مناظر و موجودات برای من آیینه تمام‌نمایی از تحولات شتابناک در واقعیت اجتماعی نیز هست، چرا که هر خراشی بر واقعیت نتیجه سایش و اصطکاکی است که نادیده گرفتن فرآیندهای دگرگون‌کننده را ناممکن می‌کند. ثبت و ضبط این فرایندها مرا به استفاده از مواد گوناگون کشاند تا شاید بتوانم این خراش‌ها بر تن واقعیت را ثبت کنم. برای انتقال بهتر احساسات و افکاری که با آنها دست به گریبانم و در واقع به چنگ آوردن واقعیت گریزپا، نیاز به تکنیکی داشتم که هم خراش‌های زمان بر چهره واقعیت را ثبت کند و هم به اندازه کافی برای به تصویر کشیدن واقعه یا تصویری که در ذهن شکل گرفته، سریع باشد، چرا که برای من مسئله تنها تصویر کردن صرف یک موقعیت یا فضا نبود، بلکه می‌خواستم با خراشیدن سطح بوم و لایه‌های رنگ یک دم آوار سهمگین واقعیت را متوقف سازم و تجربه خود از جهان را به اشتراک بگذارم.»

هانیه آزموده درباره این نمایشگاه انفرادی گفت: به محض مواجه شدن با یک اتفاق و منقلب شدن از حادثه یا صحنه‌ای، یک درگیری فکری و احساسی در من ایجاد می‌شود. در ذهنم تصاویر را کنار هم می‌گذارم، حذف و اضافه می‌کنم و به این انقلابی که درونم شکل گرفته است سر‌و‌‌سامان می‌دهم و بعد از آن تصمیم می‌گیرم آنچه را که پیش‌تر در رویا بافی‌هایم ترسیم کرده‌ام به اجرا درآورم.

نمایشگاه انفرادی خراش

او ادامه داد: لذت بخش‌ترین تجربه در زمان اجرا برایم لحظه‌ای‌ است که دیگر نه ایده و رویایی که در سر از واقعه پروراندم‌ و‌ نه خود واقعیت محض بلکه چیزی غیر از این دو شکل می‌گیرد که خودم هم از وجود آن در شگفت می‌مانم، آنجاست که یک چیز فراتر از چیزی که خیال‌پردازی کردم شکل می‌گیرد، این زیباترین تجربه و لذتی است که هر نقاشی ناگزیر است برای رسیدن به آن در حال کشف و شهود و خیال‌پردازی باشد.

هانیه آزموده درباره تکنیک خلق این آثار گفت:در این مجموعه تکنیک من ترکیب مواد است. این آثار با اکرلیک کار شده و در صورت لزوم با مدیوم‌های مورد نیاز ترکیب شده است.

نمایشگاه انفرادی خراش

این هنرمند تصریح کرد: آثار این نمایشگاه با مجموعه آثار قبلی من تفاوت دارد و طبیعتاً در آینده نیز چه در شیوه متریال و چه در رابطه با ایده به نتایج جدیدی خواهم رسید چرا که جهان دستخوش تغییرات است و بازتاب آن در آثار من هم دیده خواهد شد.

گالری عصر در تهران، میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ واقع شده است.