به گزارش خبرنگار پلاتوهنر، سیمین یاوری، هنرمند تبریزی است که فعالیت خود را از سال 1396 به پیشنهاد یکی از دوستانش در زمینه نقاشی سیاه قلم آغاز کرد و به مرور به سمت نقاشی با آبرنگ رفت.
یاوری درباره شروع کار و انتخاب سوژه‌هایش گفت: از ابتدای فعالیتم سوژه‌ها را بر حسب حس و حال درونی و الهام از طبیعت انتخاب می‌کنم، چون بسیار به طبیعت علاقه‌مند هستم. همیشه با نگاه‌کردن به سوژه‌ها در عرض سه‌دقیقه‌ هرچه به یاد داشتم را به تصویر می‌کشیدم.
او افزود: من پیش از این آموزش ندیده بودم و به صورت ذوقی به نقاشی مشغول بودم. اکنون سه سال است  که آموزش حرفه‌ای رنگ روغن و سیاه‌قلم را در گالری آفرینش می‌آموزم و مدرک فنی‌حرفه‌ای سیاه‌قلم را کسب کرده‌ام.
این هنرمند با اشاره به سبکی که برای نقاشی‌هایش دارد، گفت: رنگ‌روغن را به سبک رئال و آبرنگ سبک انتزاعی و آبستره کار می‌کنم.

او درباره نحوه کار خود با آبرنگ بیان کرد: اصولا هنرمندان نقاشی با آبرنگ رو روی تابلوهای کنفی می‌کشند اما من روی مقواهای گلاسه ایده‌ها را به تصویر می‌کشم که متریال متفاوتی دارد و به گفته‌ برخی از افراد تابلوهای بنده شبیه نقاشی مینیاتوری است.

سیمین یاوری همچنین درباره برگزاری گالری مطرح کرد: از ۱۴ لغایت ۱۸ اردیبهشت‌ در گالری زرنا تابلوهای نقاشی را به نمایش می‌گذارم. هدف من از برگزاری گالری در تهران ارزشی است که در این شهر برای هنر قائل هستند. خوشبختانه در تهران برای کارهای هنری احترام خاصی قائل‌اند و استقبال بیشتری از آثار هنرمندان می‌شود.

او ادامه داد: قبل از برگزاری نمایشگاه به دلیل امکان کپی برداری، اجازه‌ اشتراک‌گذاری آثار را به کسی ندادم و بعد از آیین افتتاحیه نمایشگاه این سبک از هنر و متریال را به ثبت می‌رسانم و پس از آن را به هنرجویان آموزش خواهم داد.این هنرمند در پایان گفت: برخی از افراد به کارهای من از لحاظ رنگ، کادر و… انتقادهایی کردند اما نگاه سازنده به این نظرات دارم و به عقیده بنده باعث پیشرفت کاری می‌شود. از نظر من هنر عبادت است و از خانم زهرا رسول‌زاده، نمین مدیر گالری زرنا بسیار تشکر می‌کنم که فرصت برگزاری گالری نقاشی را به من دادند.