به گزارش پلاتو هنر، طراحی استوری بورد یکی از مراحل مهم تولیداتی مانند فیلم، ویدئو، انیمیشن، موشن گرافیک و غیره به شمار می‌رود که اغلب اوقات، کاری وقت‌گیر، نیازمند صبر زیاد و سطح قابل قبولی از مهارت در طراحی است که شاید هر فیلمسازی این مهارت را نداشته باشد.

به لطف هوش مصنوعی و قابلیت‌هایش که روزبه‌روز رو به افزایش هستند، دیگر با خیال راحت می‌توانید طراحی استوری بورد فیلم‌هایتان را به هوش مصنوعی واگذار کنید و هزینه‌ و وقتی را که باید صرف این کار کنید، کاهش دهید!

در این گزارش قصد داریم تا چهار ابزار هوش مصنوعی را که برای طراحی استوری بورد کاربرد دارند، معرفی کنیم.

1_ Boords

 

طراحی استوری بورد با هوش مصنوعی

Boords یک پلتفرم آنلاین است که براساس فیلمنامه شما، استوری بورد طراحی می‌کند. اگر زاویه دوربینْ دل‌خواهتان نباشد، آن‌وقت چه؟ این تنها قابلیت ابزار Boords نیست. این ابزار هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد تا خروجی‌ها را طبق میل خودتان تغییر دهید. در ادامه با ویژگی‌ها بیشتر این ابزار آشنا شوید.

-استفاده آسان: این ابزار محیط کاری راحتی دارد و کاربران بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آن استفاده کنند. در Boords می‌توانید ظرف چند دقیقه از ابتدا یا با کمک قالب‌هایی که این ابزار در اختیارتان قرار می‌دهد، استوری بوردهایتان را طراحی کنید.

-قابلیت تبدیل متن به عکس: برای کار با Boords نیازی نیست که به صورت دستی، طرحی اولیه از آن چیزی که در ذهن دارید را بکشید و به آن بدهید. این ابزار متکی به هیچ طرح اولیه‌ای نیست. بنابراین، اگر در طراحی مهارت چندانی ندارید، نگران نباشید. شما به راحتی می‌توانید از طریق متن به استوری بورد برسید.

-سبک و قالب‌های متنوع: Boords طیف گسترده‌ای از قالب و سبک‌های مختلف را  ارائه می‌دهد که به شما در طراحی صحنه، شخصیت و روایت‌های متفاوت کمک می‌کند.

-تولید فیلمنامه و تصویر: این ابزار تنها به طراحی استوری بورد محدود نیست. با Boords همچنین می‌توانید فیلمنامه بنویسید و تصویر خلق کنید.

-زاویه دوربین و پویانمایی: Boords به شما اجازه می‌دهد تا زاویه دوربین و همچنین پویانمایی تصاویر را طبق میل‌تان تغییر دهید.

طراحی استوری بورد با هوش مصنوعی

-محیط تعاملی: این ابزار محیطی تعاملی دارد و می‌توانید استوری بوردهایتان را به اعضای تیم و همکارهایتان نشان دهید و نظرات آنها را نیز بشنوید. برای این کار، Boords به شما این امکان را می‌دهد که یک لینک بسازید و برای آن پسورد انتخاب کنید تا مطمئن باشید کسی به غیر از خودتان و همکارهایتان، استوری بوردها را نمی‌بیند.

-فایل خروجی: استوری بورد نهایی را می‌توانید به صورت PDF، PNG، MP4، عکس، اسلاید و غیره خروجی بگیرید.

-استفاده از عکس: برای طراحی استوری بورد با ابزار Boords، می‌توانید از عکس‌های خودتان هم استفاده کنید.

اینها تنها بخشی از قابلیت‌های ابزار Boords بود که به آنها اشاره کردیم. برای آشنایی بیشتر با این ابزار، می‌توانید سری به سایت Boords بزنید و به صورت آزمایشی و بدون هیچ هزینه‌ای با آن استوری بورد طراحی کنید.

آیا Boords رایگان است؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، می‌توانید از نسخه آزمایشی Boords استفاده کنید تا با آن بیشتر آشنا شوید. در صورت رضایت، باید اشتراک تهیه کنید تا بتوانید به استفاده از Boords ادامه دهید.

اشتراک ماهانه Boords به این صورت است:

نسخه مناسب فریلنسرها: برای استفاده از این نسخه باید 20 دلار بپردازید و تنها 100 استوری بورد می‌توانید طراحی کنید. فقط یک کاربر از این نسخه می‌تواند استفاده کند.

نسخه گروهی: 5 کاربر می‌توانند در ماه، به طور کلی 200 استوری بورد طراحی کنند و هزینه استفاده از آن 49 دلار است.

نسخه آژانسی: این نسخه مناسب گروه‌های بزرگ است و 10 کاربر می‌توانند به Boords وصل و از آن استفاده کنند. هزینه این نسخه 119 دلار است و کاربران می‌توانند در ماه 500 استوری بورد طراحی کنند.

نسخه مناسب کمپانی‌ها: برای استفاده از این نسخه باید 159 دلار بپردازید. 30 کاربر می‌توانند از این ابزار استفاده کنند و به تعداد نامحدود استوری بورد طراحی کنند.

2_Storyboard Hero

طراحی استوری بورد با هوش مصنوعی

«برای طراحی استوری بورد، به طور چشم‌گیری هزینه و زمان را کاهش دهید». این شعار ابزار Storyboard Hero است.

Storyboard Hero یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از آن می‌توانید استوری بورد طراحی کنید. این ابزار براساس پرامپتی که به آن می‌دهید، برایتان استوری بورد طراحی می‌کند که اگر از نتیجه کار راضی نباشید، می‌توانید جزئیات بیشتری به دستورتان اضافه کنید. حتی با استفاده از Storyboard Hero می‌توانید سبک استوری بوردهایتان را نیز انتخاب کنید.

از استوری بوردهایی که Storyboard Hero با هوش مصنوعی طراحی می‌کند راضی نیستید؟ یکی دیگر از ویژگی‌های این ابزار این است که در صورت عدم رضایت از خروجی‌ها، می‌توانید از تیم هنرمندان ابزار Storyboard Hero بخواهید تا برایتان استوری بورد طراحی کنند. 

اگر دوست دارید تا استوری بوردهایتان را در قالب ویدئو هم ببینید، حتما Storyboard Hero را امتحان کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید استوری بوردهایتان را به ویدئو تبدیل کنید و حتی برای هر صحنه یا کل صحنه‌ها، صدای خارج از تصویر یا موسیقی هم بگذارید. 

اشتراک یک ماهه Storyboard Hero چقدر است؟

طراحی استوری بورد با هوش مصنوعیقبل از خرید اشتراک، بهتر است به صورت آزمایشی از Storyboard Hero استفاده کنید تا بیشتر با آن آشنا شوید و ببینید که نیازهای شما را برطرف می‌کند یا نه. برای استفاده از نسخه آزمایشی این ابزار، نیازی نیست حتی یک دلار هم پرداخت کنید.

هزینه استفاده از Storyboard Hero به این‌گونه است:

نسخه تک‌ کاربر:19 دلار

نسخه پنج کاربر: 49 دلار

نسخه ده کاربر: 199 دلار

3_ Pento Pix

طراحی استوری بورد با هوش مصنوعی

با Pento Pix مرحله طراحی استوری بورد فیلم‌هایتان را متحول کنید! این ابزار پرامپت شما را به استوری بوردهای متحرک تبدیل می‌کند اما این تمام قابلیت Pento Pix نیست. این ابزار متن شما را به صحنه‌های سه بعدی تبدیل می‌کند که در صورت نیاز می‌توانید آنها را ویرایش کنید. با خرید اشتراک ماهانه Pento Pix به مبلغ 999 دلار، می‌توانید برای 500 کلمه از فیلمنامه‌تان استوری بورد طراحی کنید و بعد از اعمال تغییرات و ویرایش، نسخه نهایی را به صورت یک ویدئو HD خروجی بگیرید.

4_ Voxxio 

طراحی استوری بورد با هوش مصنوعی

برخلاف همه ابزارهایی که تا الان معرفی کردیم، به Voxxio می‌توانید هم پرامپت متنی بدهید و هم صوتی! کافی است داستان‌تان را برای این ابزار تعریف کنید یا آن را بنویسید تا Voxxio آن را برای شما به تصویر بکشد.

Voxxio چه مزایایی دارد؟

سبک‌های مختلف: این ابزار هوش مصنوعی، سبک‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهید و می‌توانید براساس فضای داستان‌تان، سبک مناسب را انتخاب کنید. واقع‌گرایانه، کارتونی و انتزاعی، ازجمله سبک‌هایی هستند که Voxxio به کاربرانش ارائه می‌دهد.

امنیت: Voxxio به حریم شخصی و امنیت کاربرانش توجه زیادی دارد و از اطلاعات آن‌ها محافظت می‌کند.

ارائه PDF: می‌توانید با استفاده از این ابزار، استوری بوردهای‌تان را در قالب PDF خروجی بگیرید.

رایگان بودن: نسخه آزمایشی Voxxio رایگان است تا بیشتر با آن آشنا شوید.

هزینه ماهانه Voxxio چقدر است؟

اشتراک ماهانه Voxxio باتوجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، متفاوت است و از 15 دلار شروع می‌شود تا 79 دلار.

بیشتر بخوانید: