به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی تماشاخانه سنگلج، شمع شب‌چراغ نمایش «جادوی شهرزاد» به نویسندگی شهناز روستایی و کارگردانی احمد دهقان در نهمین روز اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در جمع پرشور مخاطبان و هنرمندان با حضور ناصر ممدوح، دوبلور، مدیر دوبلاژ و بازیگر سینما و تلویزیون روشن شد.

در ابتدای این مراسم، احمد دهقان کارگردان این نمایش ضمن خیرمقدم به تماشاگران و ابراز خوشحالی از اینکه نمایش‌اش در بخش دانشجویی تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود، گفت: اول‌ از همه متشکرم از کارمندان تماشاخانه که برای آماده شدن و روی صحنه آمدن این نمایش، همراه گروه اجرایی بودند. بعد از مدیریت تماشاخانه که حامی گروه‌های نمایشی از شهرستان است، تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: باید به حمایت‌ها از گروه نمایش «شاماران» از بهبهان که قبل از گروه ما اجرا داشت و نمایش «شاه عمراً بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی از شهرستان همدان که در ساعت 20 اجرا می‌روند و حالا هم گروه «جادوی شهرزاد» که از اصفهان آمده‌ایم، اشاره کنم؛ این حمایت قابل‌تقدیر است.

دهقان توضیح داد: تلاش کرده‌ام با آموزش‌هایی که در دانشگاه در زمینه نمایش‌های ایرانی دیده‌ام و در کنار تماشا کردن اجراهای بزرگان این‌گونه نمایشی، اجرایی قابل‌قبول را برای تماشاچیان روی صحنه ببریم.

ناصر ممدوح مهمان ویژه این مراسم نیز از اینکه برای مراسم آغازین یک نمایش دعوت‌ شده است، ابراز خوشحالی کرد و افزود: اجرای نمایش و تئاتر در سالن‌های تئاتری خود نمود فرهنگ است.

او افزود: در نمایش‌ها خوب است که روابط آدم‌ها نشان داده شود. این تصویر خوبی را در ذهن تماشاچیان بر جای می‌گذارد اما اگر گروه‌های نمایشی فقط بخواهند نمایشی را روی صحنه ببرند و توجهی به اوج و فرودهای دراماتیکی که باید در میان گفت‌وگوها شکل بگیرد، نداشته باشند و تنها به اجرا فکر کنند، از نظر من پسندیده نیست.

این هنرمند رادیو، تئاتر و سینما در پایان برای گروه اجرایی، سالنی پر از مخاطب را آرزو کرد.

جادوی شهرزاد

در این آیین شب‌چراغ هنرمندانی چون استاد داوود فتحعلی‌بیگی، محمدجواد کبودرآهنگی، محمد حاج محمدی، طاهره بهرامی و دیگر هنرمندان تئاتر حضور داشتند.

نمایش «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از طریق سایت گیشه تئاتر تهیه کنند.