به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌، جلسه‌ای با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، سعید ابریشمی‌راد (شهردار شهر شاهین‌شهر)، محمود فرهنگ (رییس کانون تئاتر دینی)، سید رسول هاشمیان (رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شاهین‌شهر)، نوید توکلی (رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر)، مریم سادات معلایی (مدیر هنری) و شهرام نکویان (دبیر پایتختی کتاب شاهین‌شهر) به منظور بررسی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری چهاردهمین رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در شاهین‌ شهر برگزار و تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

 

رویداد تئاتر صاحبدلان

کاظم نظری در این جلسه ضمن خوش‌آمدگویی به شهردار شاهین‌شهر و همراهان او گفت: در دیدار اخیری که اسفند در خلال رپرتوار «تئاتر کاربردی» از شهر شاهین‌شهر داشتم، کیفیت سالن‌های اجرا را بسیار استاندارد دیدم، به نحوی که حتی در شهرهای بزرگ هم نمونه آن را نداریم. همچنین برخورد مسئولین و مردم این شهر، با هنرمندان بی‌نظیر بود. همان زمان به فکر اجرای رویداد تئاتر صاحبدلان در این شهر مستعد افتادم.

نظری، بخشی از انتقال جشنواره به شاهین شهر را نیز تمرکززدایی از پایتخت ذکر کرد و چنین تصریح کرد: به نظرم حق هنرمندان و مخاطب شهرهایِ غیرِ تهران هم بهره‌مندی از اجراهای تئاتر و جشنواره‌ها است. در حد مقدور و امکانات شهرها، تلاش می‌کنیم برخی از جشنواره‌ها در شهرهایی غیر از تهران هم برگزار شود.

سعید ابریشمی‌راد، شهردار شاهین شهر نیز از اعتماد مدیرکل هنرهای نمایشی در سپردن رویداد بین‌المللی تئاتر صاحبدلان به این شهر تشکر کرد و بیان داشت: من به نمایندگی از خودم، همکاران و مردم هنردوست شاهین‌شهر از اعتماد شما در واگذاری این رویداد تشکر می‌کنم و تمام توان و ظرفیت موجود را برای برگزاری باشکوه این رویداد به کار خواهیم گرفت.

در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری به امضای کاظم نظری به نمایندگی از اداره‌کل هنرهای نمایشی و سعید ابریشمی‌راد به نمایندگی از شهرداری شهر رسید.