پلاتو هنر


درباره فیلم «آدمکش بوستون»

 فیلم «آدمکش بوستون» مت راسکین، نسخه دیگر از ماجرای قتل های بوستون

 

خلاصه داستان :

لورتا مکلافلین اولین خبرنگاری بود که قتل‌های بوستون را به‌هم ربط داد و داستان قاتل آدمکش بوستون را فاش کرد. او و همکارش جین کول با وجود تبعیض جنسیتی اوایل دهه 60 توانستند گزارشی علیه بدنام‌ترین قاتل سریالی شهر تهیه کنند.

 

 بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: کیرا نایتلی، کری کون، آلساندرو نیوولا، کریس کوپر، دیوید دستمالچیان، مورگان اسپکتور.

کارگردان: مت راسکین، فیلمنامه: مت راسکین، مدیر فیلمبرداری: بن کوچینز، تدوین: ان مک‌کیب، موسیقی: پل لئونارد-مورگان، ،شرکت تولید کننده: استودیوهای قرن بیستم، اسکات فری پروداکشنز و لاکی‌چاپ انترتینمنت، توزیع‌کننده: هولو، تهیه‌کننده: ریدلی اسکات، کوین جی. والش مایکل پروس، تام آکرلی، جوزی مک‌نامارا.

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم :

«آدمکش بوستون» فیلم درامِ جنایی است که بر اساس داستان واقعی قاتلی در بوستون ساخته شده‌ که در دهه  ۱۹۶۰، ۱۳ زن را در بوستون به قتل رساند. کیرا نایتلی نقش اصلی گزارشگر ماجرا در روزنامه  بوستون رکورد امریکن را ایفا می‌کند. این فیلم با الهام از داستان واقعی یک قاتل سریالی به نام «آلبرت دیسالوو» ملقب به قاتل بوستون ساخته شده است.

داستانی که بوستون استرانگلر ارائه می دهد تا حد زیادی از نظر تاریخی دقیق است، از جمله جزئیات جنایات و تحقیقات، نام قربانیان، تبعیض جنسی که لورتا و ژان با آن روبرو شده اند، و این واقعیت که لورتا و ژان نام بوستون خفه کننده را ابداع کردند. با این حال، مقامات، نویسندگان و دیگران هنوز در مورد اینکه آیا DeSalvo تنها قاتل بود یا اینکه آیا قتل ها می توانست کار چند نفر باشد، اختلاف نظر دارند، همانطور که در فیلم مطرح شده است.

دانستنی های جالب فیلم :

1.در سال 1968 این فیلم توسط ریچارد فلیشر و نویسندگی ادوارد آنهالت ساخته شده است. هنری فوندا، تونی کورتیس، مایک کلین و جورج کندی از بازیگران این فیلم می باشند.

2.کری کون و مورگان اسپکتور قبل از پیوستن به این فیلم در سریال پرطرفدار HBO یعنی «عصر طلایی» (2022) به عنوان زن و شوهر بازی کردند.

3.در 9 دسامبر 2021، موسسه فناوری بنجامین فرانکلین به طور موقت به مقر پلیس فیلم تبدیل شد. بین 26 ژانویه و 27 ژانویه 2022، مدرسه ابتدایی جوزفین ام فاستر سابق در Braintree به عنوان مجموعه مورد استفاده قرار گرفت.

4.به دلیل همه گیری کووید-19 چندین روش بهداشتی باید رعایت می شد. کل خدمه سه بار در هفته تا پایان تولید واکسینه و آزمایش ویروس شدند. فیلمبرداری در مارس 2022 به پایان رسید.

5.چندین مسیر خصوصی در جاده‌های استاتلر و واترهاوس برای پارک وسایل نقلیه دهه 1960 اجاره شد و دو روز بعد فیلمبرداری در ساوت اند انجام شد. صحنه ها در خیابان دوایت بین خیابان ترمونت و خیابان شوموت فیلمبرداری شده اند.

6.فیلمبرداری این پروژه از دسامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ در بوستون بزرگ صورت گرفت. جانی بوستون در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ به‌وسیلهٔ هولو منتشر شد. این مجموعه نقدهای مختلف و رو به مثبتی دریافت کرد.

7.کریس کوپر و پیتر گرتی پیش از این در «Return to Lonesome Dove » (1993) و «Syriana » (2005) ظاهر شدند.

8.کارگردان مت راسکین با فرزندان لورتا و ژان و همچنین همکاران سابق آنها مصاحبه کرد تا درباره آنها و کارشان بیشتر بداند. علاوه بر این، راسکین تمام مقالات لورتا و ژان را خواند و “[برخی از] تیترها مستقیماً از روزنامه بیرون آمدند. کایرا در فیلم صداپیشگی دارد، جایی که شما می شنوید که او در واقع چه می نویسد، و برخی از آن ها مستقیماً بیرون کشیده شده اند.

 

 

بیشتر بخوانید:

کارگردان
مت راسکین
نویسنده
مت راسکین
زمان
112 دقیقه
سال تولید
2023