درباره انیمیشن قسمت دوم «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی»

 

خلاصه داستان :

این اولین قسمت از دنباله دو قسمتی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸) است و در مولتی‌ورس مشترک از جهان‌های متناوب به نام «دنیای عنکبوتی» روایت می‌شود. در خلاصه داستان این قسمت آمده که مرد عنکبوتی در تلاش برای تشکیل گروه با زن عنکبوتی است تا با یک شرور قدرتمند روبرو شوند. آن‌ها همراه باهم برای ماجراجویی به نقاط مختلف جهان سفر کرده و…

 

Spider-Man: Across the Spider-Verse)

 

بازیگران و سایر عوامل: 

بازیگران: شامیک مور، هیلی استاینفلد، برایان تایری، هنری لورین ولز، جیک جانسون، جیسون شوارتزمن ایسا رای، کاران سونی، شیا ویگهام، گرتا لی، دنیل کالویا، ماهرشالا علی و اسکار آیزاک.

کارگردان: ژواکیم دوس سانتوس؛ کمپ پاورز و جاستین کی. تامپسن، فیلم نامه نویس: فیل لرد، کریستوفر میلر و دیوید کالاهام، تدوین: مایکل اندروز، موسیقی: دانیل پمبرتن، شرکت‌های تولید کننده: کلمبیا پیکچرز، سونی پیکچرز انیمیشن، مارول انترتینمنت، آراد پروداکشنز، لرد میلر پروداکشنز و پاسکال پیکچرز، تهیه کننده : فیل لرد، کریستوفر میلر، ایمی پاسکال، آوی آراد و کریستینا استاینبرگ محصول کشور: آمریکا

 

 

 

موسیقی فیلم :

دانیل پمبرتن در دسامبر ۲۰۲۰ تأیید کرد که موسیقی دنباله را پس از انجام این کار برای اولین فیلم خواهد ساخت.

این آلبوم دارای موسیقی اصلی فیلم است(استیو جابز، شاه آرتور: افسانه شمشیر، انولا هولمز، اوشن 8، محاکمه شیکاگو 7، ریکاردوس بودن، مردی از U.N.C.L.E.) او قبلاً موسیقی متن نسخه اصلی سال 2018 را زده بود. 

 

 

درباره فیلم :

در پایان نوامبر ۲۰۱۸، پیش از اکران مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی در ماه آینده، سونی پیکچرز انیمیشن توسعه دنباله ای از این فیلم را آغاز کرده بود، به دلیل «سر و صدای باورنکردنی» پیرامون فیلم پروژه. دنباله قرار بود ادامه داستان شامیک مور در تقش مایلز مورالز را ادامه دهد. جواکیم دوس سانتوس و دیوید کالاهام قرار بود به ترتیب کارگردانی و نویسندگی این فیلم را بر عهده بگیرند و ایمی پاسکال به عنوان تهیه‌کننده از اولین فیلم بازگشته است. سایر تولیدکنندگان فیلم اول – فیل لرد و کریستوفر میلر، آوی آراد، و کریستینا استاینبرگ – همگی انتظار می‌رفتند که در قسمتی از فیلم به دنباله بازگردند. ماه بعد، پاسکال فاش کرد که فیلم بر روی مورالس و گوئن استیسی / اسپایدر-گوئن اثر هیلی استاینفلد تمرکز خواهد کرد و عاشقانه‌ای بین دو شخصیت که از فیلم اول بریده شده بود را بررسی می‌کند. او افزود که عاقبت به عنوان «سکوی پرتاب» برای یک فیلم اسپین آف که قبلاً با محوریت زن با بازی استاینفلد اعلام شده بود، عمل می‌کند.

این اولین قسمت از دنباله دو قسمتی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸) است و در مولتی‌ورس مشترک از جهان‌های متناوب به نام «دنیای عنکبوتی» روایت می‌شود. کارگردانی این فیلم بر عهده جواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون بر پایهٔ فیلم‌نامه نوشتهٔ فیل لرد، کریستوفر میلر و دیوید کالاهام است.

انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» در اولین هفته حضورش روی پرده سینماها توانست به فروش ۱۲۰٫۵ میلیون دلاری در داخل آمریکا دست پیدا کند و به صدر جدول باکس آفیس تکیه بزند. انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» در فروش خود در گیشه‌های بین‌المللی نیز مبلغ ۸۸٫۱ میلیون دلار را کسب کرد تا با احتساب فروش داخلی و خارجی‌اش، فروش جهانی این انیمیشن تازه سونی در اولین هفته اکرانش به رقم ۲۰۸٫۶ میلیون دلار برسد و به یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۳ تبدیل شود.

در قسمت دوم فهرست بلندبالایی از بازیگران مطرح در نقش‌های صدا وجود دارد، از جمله اندی سمبرگ (اسکارلت اسپایدر)، اسکار آیزاک (اسپایدرمن ۲۰۹۹)، جیک جانسون (پیتر بی. پارکر)، شامیک مور (مایلز مورالز)، برایان تایری هنری (جفرسون دیویس؛ پدر مایلز)، لورین وِلـِز (ریو مورالز؛ مادر مایلز)، دنیل کالویا (اسپایدر پانک) و هیلی استاینفلد (گوئن).

سونی به‌طور رسمی دنباله را در نوامبر ۲۰۱۹ تأیید کرد و تاریخ انتشار آن را ۸ آوریل ۲۰۲۲ تعیین کرد. لرد و میلر به عنوان تهیه‌کننده تأیید شد. لرد اشاره کرد که این فیلم شامل «مرد عنکبوتی ژاپنی» از سری مرد عنکبوتی ۱۹۷۸ می‌شود.سونی تاریخ اکران فیلم را به ۷ اکتبر ۲۰۲۲ تغییر داد تا در آوریل ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری COVID-19 تغییراتی در برنامه فیلم‌های خود ایجاد کند.

دانستی های جالب انیمیشن: 

1. فیل لرد و کریستوفر میلر فاش کردند که به سونی گفته اند که دنباله آن به اندازه Into the Spider-Verse خواهد بود، اما در نهایت بزرگترین گروه انیمیشن تاریخ را با حدود 1000 نفر داشت. آنها اضافه کردند که دارای 240 کاراکتر است و در شش جهان اتفاق می افتد.

2. لرد فاش کرد که کار طراحی برای شخصیت‌های جدید فیلم تا نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شده‌است. کریس آنکا، هنرمند کتاب‌های مصور، بعداً فاش کرد که به عنوان طراح شخصیت در فیلم خدمت می‌کرد. در ۹ ژوئن ۲۰۲۰، نیک کوندو، انیماتور اصلی فیلم اعلام کرد که تولید آن آغاز شده‌است.

3.این انیمیشن با مدت زمان 2 ساعت و 20 دقیقه (140 دقیقه) طولانی ترین انیمیشن آمریکایی تا به امروز است که با 4 دقیقه پیشی گرفتن از رکورددار قبلی، Consuming Spirits (2012) است.

4.هنگامی که مایلز با عجله به مهمانی پشت بام می رود که پدر و مادرش برگزار می کنند، از کنار دوستش گانکه می گذرد که در اتاق مایلز در حال بازی مرد عنکبوتی 2 در پلی استیشن 5 خود می گذرد. نسخه بازی Spider-Man با بازی یوری. لوونتال، همچنین به عنوان یکی از 240 گونه مرد عنکبوتی که در طول فیلم دیده می شود ظاهر می شود.

5.نام تیم‌های بخش انیمیشن برگرفته از محله‌ها و خیابان‌های شهر نیویورک بود. چلسی، بدفورد، استون وال، ویور، مولبری، فلت بوش و الم.

6.این فیلم اولین باری است که جاش کیتون پس از 12 سال صدای مرد عنکبوتی را صداپیشگی می کند، پس از بازی Ultimate MarveUltimate Marvel vs. Capcom 3 2011.

7. موسیقی تم میگل اوهارا شبیه تم آغازین Spider-Man Unlimited (1999) است که در ابتدا قرار بود سریال مرد عنکبوتی 2099 باشد، اما پس از انتشار Batman Beyond (1999) دوباره کار شد.

8.این فیلم دهمین فیلم مربوط به مرد عنکبوتی است که در سینماها اکران می شود.

9.این چهارمین پروژه مارول اسکار آیزاک پس از بازی در فیلم آخرالزمان در مردان ایکس: آخرالزمان (2016)، میگل اوهارا/مرد عنکبوتی 2099 در فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) و مارک اسپکتور/استیون گرانت/ است. شوالیه ماه در سریال تلویزیونی شوالیه ماه (2022).

10.این اولین انیمیشن Joaquim Dos Santos است که در سینماها اکران می شود.

 

بیشتر بخوانید: 

«نمایش» اثری درباره دنیای مجمسه‌سازی