فیلم «خدایا آن‌جایی؟ منم مارگارت» | خلاصه داستان، اسامی بازیگران و اطلاعات فیلم

خلاصه داستان:

«خدایا آن‌جایی؟ منم مارگارت» قصه دختری یازده ساله به‌نام مارگارت به همراه پدر و مادرش از شهر به حومه شهر نقل مکان می‌کند و باید با زندگی جدیدی که دارد خودش را وفق دهد.

 

Are you there god it’s me margaret

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: ریچل مک‌آدامز، ابی رایدر فورتسون و کتی بیتس.

کارگردان: کلی فرمون کریگ، نویسنده: کلی فرمون کریگ، بر پایه رمان «خدایا آن‌جایی؟ منم مارگرت» اثر جودی بلوم، مدیر فیلمبرداری: تیم آیوز، تدوین: نیک مور، موسیقی: هانس زیمر، شرکت تولید کننده: گارسی فیلمز، شرکت توزیع کننده: لاینزگیت، تهیه کننده: جیمز ال. بروکس ریچارد ساکای.

 

 

 

 

 

درباره فیلم:

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را ۲۳ آوریل ۲۰۲۳ در جشنواره بین‌المللی فیلم سان فرانسیسکو انجام داد و در ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ توسط لاینزگیت فیلمز در ایالات متحده اکران شد. فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و ۲۰ میلیون دلار فروش کرد.

این نخستین بار است که کتاب مطرح نوجوانانه «خدایا آنجایی؟ منم مارگارت» Are You There God It’s Me, Margaret سوژه اقتباس فیلمی سینمایی قرار گرفته است. این کتاب که در سراسر جهان طرفداران کم شماری ندارد، ۵۳ سال پس از اولین انتشارش، اکنون در قالب یک اقتباس سینمایی از دوستداران خود استقبال می‌کند. جودی بلوم، خالق خدایا آنجایی؟ منم مارگارت، نویسنده مشهور داستان‌های کودکان، نوجوانان و همچنین بزرگسالان است. او بیش از ۳۰ کتاب به نگارش درآورده است و خدایا آنجایی؟ منم مارگارت از معروف‌ترین آثار او به حساب می‌آید. شهرت بلوم که به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین نویسندگان قرن بیست‌ویکم شناخته می‌شود

کتاب خدایا آنجایی؟ منم مارگارت درباره چیست؟

فیلم «خدایا آنجایی؟ منم مارگارت» اقتباسی از رمانی به همین نام در سال ۱۹۷۰ از جودی بلوم است. این رمان نوجوانانه، داستان مارگارت سایمون را دنبال می‌کند که در تلاش است در یک خانواده از نظر فکری دو پاره، جایگاه خود را پیدا کند. زیرا پدرش یهودی و مادرش مسیحی است و آن دو تصمیم گرفته‌اند که او به هیچ دینی وابسته نباشد. او به عنوان یک دختربچه ۱۱ ساله با تغییرات بزرگی در زندگی شخصی‌اش، درگیر است. جابجایی خانواده از نیویورک به حومه‌ای آرام در نیوجرسی و در نتیجه تغییر ریتم زندگی‌شان، به مارگارت این فرصت را می‌دهد تا درباره رابطه بین ادیانی والدینش فکر کند. پرداختن به مضامینی مانند ایمان و هویت که برای رشد هر کودک خردسالی حیاتی‌اند، این کتاب را بسیار مورد توجه قرار داد. خدایا آنجایی؟ منم مارگارت در سال ۱۹۷۰ جایزه بهترین کتاب سال نیویورک تایمز را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۰ از نگاه مجله تایم در فهرست ۱۰۰ رمان برگزیده همه دوران‌ها قرار گرفت.

معرفی شخصیت های فیلم :

شخصیت مارگارت، اولین نقش اصلی بازیگر نوجوان آن، ابی رایدر فورتسون است. این بازیگر ۱۵ ساله در سال ۲۰۱۴ زمانیکه تنها ۶ سال داشت نخستین حضور سینمایی خود را در فیلم بازی کردن با خونسردی (Playing It Cool) تجربه کرد. او بیش‌تر بخاطر بازی در نقش شخصیت کسی لانگ در فیلم‌های مرد مورچه‌ای (Ant-Man) ام‌سی‌یو شناخته می‌شود.

ریچل مک آدامز و بنی سفدی در نقش پدر و مادر مارگارت

ریچل مک‌آدامز در نقش مادر مارگارت، باربارا سایمون، حضور دارد. مک‌آدامز که یک نامزدی اسکار بخاطر بازی در فیلم اسپات‌لایت (Spotlight) در کارنامه‌اش دیده می‌شود، در فیلم‌های مطرح زیاد دیگری از جمله نیمه شب در پاریس (Midnight in Paris) وودی آلن، اشتیاق (Passion) برایان دی پالما و به سوی شگفتی (To the Wonder) ترنس مالیک و همچنین فیلم‌های دکتر استرنج، هنرنمایی کرده است.

بنی سفدی که بیش‌تر بخاطر همکاری‌ با برادر بزرگ‌ترش جاش به عنوان کارگردان در فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مانند اوقات خوش (Good Time) و جواهرات تراش‌نخورده (Uncut Gems) شناخته می‌شود، پدر مارگارت، هرب سایمون را به تصویر کشیده است. بازیگر افسانه‌ای کهنه‌کار برنده جایزه اسکار، کتی بیتس، در نقش مادربزرگ مارگارت، سلیویا، لیست اعضای خانواده این خانواده را تکمیل می‌کند.

ال گراهام، ایتن مک‌داول، گری هیوستون، جکوبی سواین، میا دیلون، شلبی لین براملت، ویلبر فیتزجرالد و زاکری بروکس، از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌ آفرینی کرده‌اند. و البته یک خبر خوب برای طرفدارن بلوم اینکه او حضوری کوتاه در فیلم دارد!

 

بیشتر بخوانید :

درباره «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران»