به گزارش پلاتو هنر، مهدی سیم‌ریز، دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی از  آغاز اجراهای عمومی این بخش از روز پنجم تا سی‌ام اردیبهشت خبر داد.

سیم‌ریز با بیان اینکه دوره چهاردهم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اجرای عمومی نمایش «چهارمین نفر» به کارگردانی مشترک سولماز محمدی و صادق حسنی در لاهیجان استان گیلان آغاز به کار کرد، گفت: اجرای عمومی اکثر آثار این بخش از روز پنجم اردیبهشت، شروع خواهد شد و تا سی‌ام این ماه در شهرهای مختلف و در قالب 10 نمایش ادامه خواهد داشت.

او با بیان این‌که اکثر آثار براساس جدول زمانبندی اجرا روی صحنه خواهند رفت، ادامه داد: این احتمال وجود دارد که شروع یا خاتمه اجرای برخی آثار در حد یکی دو روز جابه‌جا شود اما در کلیت، اجراها براساس جدول اعلام شده خواهد بود.

سیم‌ریز با بیان این‌که تا چند روز آینده با اجرای عمومی اکثر نمایش‌ها شاهد اوج نمایش‌های این بخش در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، اعلام کرد: با تغییر رویکردی که امسال در حذف بخش رقابتی و گرایش به اجرای عموم نمایش‌ها صورت گرفت، قطعا شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

او تاکید کرد: در دوره‌های قبل هر اثر نهایتا دو اجرای عمومی داشت و در یک بازه زمانی کوتاه تمام آثار منتخب به اجرا می‌رفتند، اما امسال هر اثر جداگانه در مدت دو هفته و در شهر خود ۱۰ تا ۱۵ اجرای عموم خواهد داشت که بی‌شک با استقبال مخاطب افزایش آمار چشمگیری در این زمینه رقم می‌خورد.

به اذعان او تغییر رویکرد جشنواره امسال به سمت اجراهای عمومی در شهرهای مختلف، امکان بازدید آثار را برای گستره وسیع‌تری از مخاطبان ایجاد می‌کند و بیش از پیش سبب‌ساز نشر و ترویج فرهنگ رضوی به واسطه هنر تئاتر خواهد شد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی تاکید کرد: اوج‌گیری استقبال مردمی از این تغییر رویکرد به نسبت سایر دوره‌ها کاملا محرز و قابل پیش‌بینی است.

او در پایان سخنانش همچنین گفت: به جهت ظرفیت گسترده‌ای که برای اجراهای عمومی در استان‌ها ایجاد شده است، امیدوارم امسال بازخوردهای خوبی از این شکل برگزاری بگیریم و رضایت بیشتری از ناحیه مخاطب مردمی نیز رقم بخورد.