به گزارش پلاتو هنر به نقل از روابط‌عمومی این نمایشگاه، امیر عباسی متولد ۱۳۷۶ در تهران است، تاكنون آثارش را در سه نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته است. در دو نمایشگاه نخستش، «اوتاکو» و«۵۲ هرتز» شخصیت‌های انیمیشنی را به جهان آثارش فراخوانده بود.

امیر عباسی درباره نمایشگاه «نویزآف» گفت: «نویزآف» سومین نمایشگاه انفرادی من است. در این مجموعه متأثر از سانسور احساسات و عواطفی كه در هر دوره‌ای شاهد آن هستیم و در زمان خودش دیده و شنیده نمی‌شوند، به سراغ نوار‌های كاست رفتم.

او افزود: نوار كاست كه امروزه تبدیل به یكی از آیكون‌های پاپ شده است ما را به دنیای نوستالژی فرامی‌خواند. نوار‌هایی كه شاید در زمان خودشان شنیده نشده‌اند یا شكسته شده‌اند. این مجموعه شامل هفت نقاشی و پنج میكس‌مدیا است.

عباسی با بیان این مطلب که هنرمند جستجوگر است؛ گفت: هنگام خلق مجموعه جدیدم احساس کردم، شیوه اکسپرسیو بهتر جواب می‌دهد، از این رو با مجموعه جدید تغییر سبك دادم.

عباسی در استیمنت این نمایشگاه عنوان کرده است؛ نویز‌آف گذشته‌ هر انسان، نقش برجسته‌‌ای در احوال امروزش دارد. آن‌چه در گذشته رخ می‌دهد .درحال‌حاضر شامل تغییرات و برساختهایی می‌شود که توالی زمان، فرهنگ و سیاست بر آن تحمیل کرده است. اشیا نیز در برساخت زبان و فرهنگ دگرگون می‌شوند و این دگرگونی در مقابل دیدگان ما مسیری متضاد را طی می‌کند. اگرچه گاهی این سلب واقعیت یا تحریف در شکل نوستالژیک آنها تاثیری نمی‌گذارند، اما قابل توجه است.

او اضافه کرد: در مجموعه پیش‌رو، نوارها استعاره‌ای از بر‌ساخت زبانی و فرهنگی جوامعی نظیر ما هستند .این وارانه‌سازی، امروز از آن جهت برجسته شده است که نمود آن در زندگی ما، شکلی طنزگونه و قابل تامل پیدا کرده است .چیزی که در گذشته، گاهی با سانسور همراه بوده است و امروز طی فرآیندی فرهنگی، در دایره ایدئولوژیک نهاد حاکم قرار ندارند. چیزی دگرگون و فراموش شده که ماهیت واقعی از آن سلب شده تا نوعی معنا‌سازی وارانه اتفاق بیافتد. اما امروز در مسیری متفاوت اما بی‌اثر و تنها نوستالژیک در ذهن ما نقش بسته است.

نمایشگاه نویزآف تا ۱۱ اردیبهشت در گالری بام  واقع در خیابان مطهری، خیابان قائم‌مقام، میدان شعاع، خیابان خدری، پلاک ۲، زنگ ۲ میزبان علاقه‌مندان است.