به گزارش پلاتوهنر، سه نمایشنامه‌ در پردیس تئاتر شهرزاد و یک نمایشنامه‌ در خانه رویداد جریان تا ۱۵ اردیبهشت خوانش خواهند شد که در این گزارش کوتاه به معرفی این آثار برای علاقه‌مندان به حوزه نمایشنامه‌خوانی می‌پردازیم.

نمایشنامه‌خوانی «خنده در طبقه ۲۳»، نوشته نیل سایمون، ترجمه مشترک بهروز محمودی بختیاری و مینا رضاپور با کارگردانی ساسان پیری، اول اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

در خلاصه داستان این نمایشنامه‌خوانی آمده است: «نمایشنامه حاضر طنزی کلامی – موقعیتی، درباره هنر نمایش در آمریکای دهه پنجاه و اوج دوران مک‌کارتیسم است ک با لحنی گزنده به سیاست‌های رسانه‌ای آمریکای آن دوران حمله می‌کند. در این اثر می‌بینیم که در ورای هر برنامه طنز تلویزیونی چه لبخندها و چه اشک‌ها ریخته می‌شود و چه بدن‌هایی از اضطراب بی‌کاری به لرزه می‌افتند. چگونه افراد برای بقای خود در صنعت سرگرمی می‌جنگند و چگونه با یک سیاست‌گذاری جدید، با وجود تمام توفیقاتشان، از عرصه این حرفه حذف می‌شوند»

خوانشگران این اثر آیناز فلاح، صبا سادات هاشمی، یونس حسینی، سپیده ساکت اف، امیررضا قلی نژاد، سرور رخشانی، ساسان پیری، مهسا خانی و پروا توکلی هستند.

نمایشنامه‌خوانی «ستاره‌شناس» نوشته دیدیه ون کولارک، ترجمه اصغر نوری، کارگردانی الهام پرویزی، اول اردیبهشت ساعت ۲۰:۱۵ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

ویدا کشاورز، بیتا شاهرضایی، لنا عرب و امین کشاورز نقش‌خوانان این اثر خواهند بود.

در خلاصه داستان این نمایشنامه‌خوانی آمده می‌خوانیم: «داستان روانشناسی است که با شیوه منحصر به فرد خود به درمان بیمارانش می‌پردازد. داستان با دو بیمار زن متفاوت شروع می‌شود، یکی مادری خانه‌دار است که همسرش رهایش کرده و دیگری زنی تنهاست که با مردان متعددی در ارتباط بوده. در خلال گفتگوی آن‌ها متوجه علاقه هر دو آن‌ها به یک مرد می‌شویم، مردی که خود را ستاره‌شناس معرفی کرده است. در انتها مشخص می‌شود که….»

این نمایشنامه‌خوانی کاری از گروه تئاتر رویای سفید است.

نمایشنامه‌خوانی «چند، هیچ» به نویسندگی مریم یاسین‌زاده و کارگردانی رومینا مهدوی در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

این نمایشنامه مونولوگی درام و اپیزودی است که در هر اپیزود از زبان یک نفر تاثیرات منفی جنگ گفته می‌شود.

تارا قبادی، پویا رجبی، غزل کوچک بیگ، حسین ملکی، سروشا سادات فاضلی و مهیار کشاورز خوانشگران این اثر خواهند بود.

نمایشنامه‌خوانی «مهمانسرای دو دنیا»، نوشته اریک امانوئل اشمیت با ترجمه شهلا حایری، تهیه‌کنندگی علیرضا یونسی و کارگردانی ریحانه واشقانی، هشتم اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک خانه رویداد جریان مزبان مخاطبان خواهد بود.

این نمایشنامه روایتگر داستان چند انسان در فضایی برزخ‌گونه است که منتظر سرنوشت خود هستند.

علی پورجهان، سینا ستوده، پوریا جاویدان، مهسا معدن پیشه، باران حسین پور، سمیرا عاکف، مهدی صفدری و سما شیرافکن در این اثر خوانشگری خواهند کرد. همچنین توتیا آقاکاظم صحنه‌خوان این اثر خواهد بود.

.