به گزارش پلاتو هنر، نشست عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی با اصحاب رسانه صبح امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه در ساختمان معاونت هنری ارشاد برگزار شد.

سهرابی در ابتدای این نشست عنوان کرد: خوشحالیم که در روزهای پایانی سال جاری در خدمتتان هستیم. ما اکنون تاثیرگذاری رسانه را در کشور خودمان و در جهان احساس می‌کنیم، این کارکرد مهم باید در حوزه فرهنگ و هنر نیز جایگاه خود را پیدا کند. شان تشکیل این جلسه نیز تشکر و سپاسگزاری از اصحاب رسانه است.

او در ادامه آماری از عملکرد اداره کل هنرهای تجسمی ارائه کرد: تعداد مجوز برگزاری نمایشگاه در ۶ ماه اول ۳۱۲ نمایشگاه بود. در ۹ ماه این آمار به ۳۵۱ رسید و این آمار تا به امروز ۳۸۷ نمایشگاه است۱. تمدید مجوز نگارخانه ها از عدد ۱۴ در ۹ ماهه به ۲۵ و در ۱۲ ماه به ۵۸ افزایش پیدا کرد. تعداد صدور مجوز برای خروج آثار هنری از کشور در ۳ ماه اول سال هزار و ۷۸ اثر، در ۶ ماه اول سال ۱۷۴۰ و در ۱۲ ماه اول سال به ۲۳۸۴ اثر رسید. از مجموعه درخواست ها نهایتا با ۳۰_۳۵ اثر مخالفت شد.

سهرابی تصریح کرد: تعداد عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر از ۱۸۲ هنرمند در ۶ ماه نخست به ۲۵۹ در ۳ ماه دوم سال و ۳۲۹ در ۳ ماه سوم رسید.

او در ادامه از یک جایزه ویژه خبر داد: در نظر داریم که یک جایزه ویژه رسانه برتر عرصه هنرهای تجسمی اهدا کنیم. بدین صورت که اردیبهشت ماه سال بعد فعالیت یک سال رسانه و خبرنگار ارزیابی می‌شود. جزئیات این جایزه طی یک فراخوان اعلام خواهد شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی درباره برگزاری بینال‌ها اظهار کرد: برای هرسال تقریبا ۲ دوسالانه برنامه‌ریزی شده است. امسال نیز باتوجه به تلاش‌های ما یکی از دوسالانه‌ها از برگزاری عقب‌نشینی کردند اما شما می‌توانید سالانه ۲ بینال را از ما مطالبه کنید.

او در ادامه درباره مجوز حراج تهران بیان کرد: یک اشکال حقوقی در درخواست دوره هفدهم حراج تهران وجود داشت. ضمن اینکه هیچ آثاری برای ارزیابی در شورا برای ما ارسال نشد. درنتیجه مجوزی صادر نشد زیرا درخواستی ارائه نشده بود.

سهرابی درباره تعطیلی موزه هنرهای معاصر تهران در چند ماه اخیر گفت: با سرامیک کردن موزه مخالف بودیم زیرا موزه ساختار خود را دارد و مجدد موکت‌‌ها را به موزه بازگرداندیم. در سال جدید موزه برنامه مفصلی دارد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در پایان از آغاز به کار ۲ حراج خبر داد و گفت: در سال آتی ۲ حراج به حراج‌ها اضافه خوااهد شد.