درباره فیلم ” ئیو”

خلاصه فیلم:

داستان الاغی که در سیرکی لهستانی متولد شده است که در سفر خود با آدم‌های خوب و بد مواجه می‌شود و درد و شادی را در اروپای مدرن تجربه می‌کند.

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران:  ساندرا دژیمالسکا، ماتئوش کوشچوکویچ و ایزابل هوپر

 کارگردان : یژی اسکولیموفسکی، فیلم نامه نویس: یژی اسکولیموفسکی و اِوا پیاسکوفسکا، تدوین : آگنیشکا گلینسکا، فیلم بردار : میخائو دیمک، موسیقی: پاوئو میکیتین ، تهیه کننده : یژی اسکولیموفسکی و اِوا پیاسکوفسکا، شرکت توزیع‌کننده: استودیو آمازون ، شرکت تولید کننده :  اسکوپیا فیلم ایلین فیلمز

فروش : ۱٫۸ میلیون دلار محصول کشور : لهستان و ایتالیا

درباره فیلم :

این فیلم با الهام از فیلم «ناگهان بالتازار» ساخته رابرت برسون در سال 1966ساخته شده است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در ماه مه ۲۰۲۲ نمایش داده شد،  جایی که جایزه هیئت داوران را به دست آورد و با هشت کوه برابری کرد. ارسال شده توسط لهستان، ئیو نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند بین المللی در نود و پنجمین جوایز اسکار شد. علاوه بر این برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی، جایزه گویا برای بهترین فیلم ایبرو-آمریکایی و جایزه آزادی بیان هیئت ملی نقد شد. این فیلم همچنین به عنوان یکی از پنج فیلم برتر بین المللی سال 2022 توسط هیئت ملی بازبینی انتخاب شد و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند بین المللی شد.

این فیلم توانسته جایزه هیئت داوران و جایزه موسیقی متن جشنواره فیلم کن، بهترین فیلم بین‌المللی دایره از جشنواره منتقدان فیلم نیویوک، پنج فیلم خارجی‌زبان برتر هیئت ملی بازبینی فیلم، بهترین موسیقی متن غیر اقتباسی و جایزه فیلم دانشگاه اروپا از جشنواره فیلم اروپا، بهترین فیلم خارجی و بهترین سینماتوگرافی و موسیقی متن از انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس را کسب کند.