درباره فیلم ” یک دست لباس “

خلاصه فیلم:

داستان یک زن  مهاجر سالخورده چینی-آمریکایی را دنبال می کند که صاحب یک خشک‌شویی است. او به زودی خود را در میان شکار انسان توسط یک نیروی شیطانی می بیند و باید راهی برای شکست آن پیدا کند تا جهان را همانطور که می دانند نجات دهد.

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران:  مارک رایلنس، زوئی دویچ، جانی فلین ،دیلن اوبرایان، نیکی آموکا-برد، و سایمون راسل  بیل

کارگردان : گراهام مور، فیلم نامه نویس: گراهام مور و جاناتان مک‌کلین، تدوین : ویلیام گلدنبرگ، فیلم بردار : دیک پوپ، موسیقی:  الکساندر دسپلا، تهیه کننده : اسکوپ واسرشتاین، امی جکسون و  بن براونینگ، شرکت تولید کننده : یلم‌نیشن انترتینمنت، شرکت توزیع‌کننده:فوکس فیچرز ، فروش گیشه : ۳٫۹ میلیون دلار، محصول کشور : آمریکا

درباره فیلم :

این فیلم اولین تجربه کارگردانی گراهام مور است. اولین نمایش جهانی فیلم در هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم برلین در 14 فوریه 2022 بوده و  در 18 مارس 2022 توسط Focus Features در ایالات متحده اکران شد.

برخلاف فیلم «مرد ایرلندی» اثر مارتین اسکورسیزی، «یک دست لباس» بر اساس یک داستان واقعی ساخته نشده است. با این حال، به گفته گراهام مور، کارگردان و همکار نویسنده (از طریق MovieMaker)، این فیلم از رویدادهایی الهام گرفته شده است او ایده را در شیکاگو پس از خواندن داستان واقعی یک عملیات FBI در دهه 1950 تنظیم کرد که در آن برای اولین بار در یک مغازه خیاطی از فناوری هک استفاده کردند تا از فعالیت اوباش مطلع شوند.