به گزارش پلاتو هنر، این هفته به معرفی 4 کنسرت- نمایشی که در ادامه روند اجرایی خود از اردیبهشت تا کنون روی صحنه هستند، می‌پردازیم.

 

کنسرت – نمایش «صخره‌ای در میان رودخانه»

این کنسرت – نمایش به نویسندگی و کارگردانی رضا موسوی از 20 خرداد تا 15 تیر در تالار حافظ روی صحنه است.

خسرو پسیانی (مهمان از گروه تئاتر بازی)، دیبا زاهدی و سروش کریمی نژاد بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «صخره‌ای در میان رودخانه» اجرایی است به سبک Concept Music به معنی ایده‌ای برای اجرای موسیقی و تئاتر گونه، با ترکیبی داستانی از تاریخ ابداع ساز پیانو در سال ۱۷۲۰ میلادی و همزمانی آن با جنگ ایتالیا و فرانسه دوران ناپلئون و پیوند عاشقانه ‌این رویداد با عشق نافرجام یک دختر و پسر که در واقع قطعاتی از موسیقی هستند که در ذهن آهنگساز شکل گرفته و تجسدی از آنها را به شکل انسانی، روی صحنه می‌بینیم. این اجرا قالب قصه و موسیقی را به صورت ملودرام موزیکال و کلاژگونه پیش می‌برد. نمایش ترکیبی از گفتگو بین آهنگساز با قطعات موسیقی و روایت سازنده پیانو از دوره‌ای که در آن زیسته با قطعات موسیقی شبه کلاسیک مدرن شده است که در بخشهایی الهام گرفته از موسیقی شرقی با همراهی خوانندگان زن و مرد (نقش‌های قطعات موسیقی) در نمایش می‌باشد.»

صخره ای در میان رودخانه

 

کنسرت – نمایش «بیژن و منیژه»

این کنسرت – نمایش به نویسندگی و گارگردانی شکرخدا گودرزی از 2 اردیبهشت تا 13 تیر در پردیس تئاتر شهرزاد – سالن 2 روی صحنه خواهد بود.

قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان، علیرضا عابدی، زهره کدخدازاده، ، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی، اسد پورحمزه، آیسان نوریان و شکرخدا گودرزی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.»

 

بیژن و منیژه

 

کنسرت – نمایش «کوچه عاشقی»

این کنسرت-نمایش به نویسندگی و کارگردانی سید جلال‌الدین دری از 18 خرداد تا ۱۵ تیر در کاخ سعدآباد_ایوان عطار میزبان مخاطبان است.

فایضه کامیاب، پگاه ‌حاجی ‌محمدی، هیوا ‌سیفی ‌زاده، محیا ‌دهقانی، آناهیتا ‌دری، سمیرا ‌حسینی، امیرحسین ‌آرمان، محمدرضا ‌مالکی، حسین ‌میرزاییان، صدف ‌بهشتی، فرداد ‌صفاخو، حمیدرضا ‌ترکاشوند، محسن سلیمانی، امیرکاوه ‌آهنین ‌جان، بهزاد ‌عبدی، الهام ‌کرمی، سولماز ‌غنی، پریسا ‌روزبهانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دختری به نام مهتاب که عاشق خواننده و بازیگر تماشاخانه فردوسی است روز ۲۸ مرداد سال ۳۲ به قتل می‌رسد. کمیسر وجاهت و دستیارش ممسنی مسئول پیگیری هستند اما در کوچه عاشقی همه عاشق می‌شوند و …»

کوچه عاشقی

کنسرت – نمایش «مجنون آن لیلی»

این کنسرت – نمایش به نویسندگی محمود توسلیان و کارگردانی پیمان خازنی  از 29 خرداد تا 13 تیر در پردیس تئاتر شهرزاد-سالن 1 روی صحنه خواهد بود.

بابک قادری، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، فریبا طالبی، علی تیمورفامیان، سودا باآبرو، آتنا قرائی و سیما نوروزیان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

روزی روزگاری جایی توی این دیر مکافات، همای سعادت بال‌هاشو باز کرد و قصه‌ عشق ساز کرد. به یه مکتب‌خونه رسید، نظر کرد. رو شونه لیلی نشست، مجنون رو دربه‌در کرد.»

مجنون آن لیلی