درباره سریالی که می توانید به هر ترتیبی که دوست دارید تماشا کنید

 

 

 

 

خلاصه فیلم:

داستان گروهی از کلاهبرداران کوچک را دنبال می کند که از طرف فردی ناشناس به نام لئو پاپ دعوت نامه ای دریافت می کنند تا محافظت شده ترین بانک در ایالات متحده را سرقت کنند، که آنها ادعا می کنند شاید امن ترین بانک در جهان است. لئو پاپ یک دزد حرفه‌ای آموزش دیده با هدفی پنهان علیه یکی از ثروتمندترین ساکنان منهتن است که به نظر می‌رسد سابقه تاریکی با او دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

موسیقی متن سریال:

 

 

بازیگران سریال و نقش‌هایشان :

بازیگران : جانکارلو اسپوزیتو، روفوس سیول، پاز وگا، روزالین البای، جی کورتنی، تاتی گابریل و پیتر مارک کندال.

جانکارلو اسپوزیتو، پاز وگا، روفس سوئل، جای کورتنی، تاتی گابریل، جوردن مندوزا، پیتر مارک کندال، نیوشا نور، مکس کاسلا و روزالین البای، از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

جانکارلو اسپوزیتو در نقش لئو پاپ، رئیس گروه سرقت که از مدت‌ها قبل در این تجارت بوده است، حضور دارد. او به عنوان مغر متفکر عملیات، فردی باهوش، صمیمی و باپشتکار است. البته بعدتر فاش می‌شود که او انگیزه‌‌ای پنهان برای اجرای این عملیات بزرگ دارد. انگیزه‌ای که ظاهرا بسیار فراتر از پول هنگفتی است که از این سرقت نصیبش خواهد شد. اسپوزیتو بیش‌تر بخاطر نقش آفرینی‌هایش در بریکینگ بد و بهتره با سال تماس بگیری شناخته می‌شود. باید ببینیم هنرنمایی او در نقش لئو پاپ می‌تواند خاطره شخصیت گاس فرینگ را برای طرفدارانش زنده کند یا خیر.

پاز وگا شخصیت اوا مرسر را به تصویر می‌کشد. وکیلی با اصول اخلاقی مشکوک که البته به مشتریانش بسیار وفادار است. او هم در داخل و هم در خارج از دادگاه به عنوان شخصیتی قدرتمند و مجاب‌کننده شناخته می‌شود.

روفس سوئل در نقش راجر سالاس یک دزد سابق است که اکنون به عنوان یک کارشناس امنیتی رده بالا فعالیت می‌کند. از او به عنوان یک فروشنده بی‌رحم یاد می‌شود که توانایی قابل توجهی در فریب دادن مردم در راستای نیازهای خود دارد. تاتی گابریل یکی از اعضای گروه سرقت به نام هانا کیم است که در کلاهبرداری‌های مالی پرمخاطره و جنایت‌های سطح‌پایین دست دارد. او به عنوان یک «آفتاب‌پرست» توصیف می‌شود.

پیتر مارک کندال، شخصیت استن لومیس را به تصویر می‌کشد. یک قاچاقچی خرده‌پا با قلبی مهربان که به همه چیزهای خوبی که زندگی از خود نشان می‌دهد عشق می‌ورزد. البای در نقش کارشناس مواد منفجره جودی گودوین و جای کورتنی در نقش دزد گاوصندوق باب گودوین، دو عضو دیگر گروه سرقت را تشکیل می‌دهند. نیوشا نور نیز در نقش نازان عباسی، مامور اف‌بی‌آی و دشمن اصلی گروه که تهدیدی برای نابودی کل عملیات است حضور دارد. پچ دارا، همکی مادرا، ویت واشینگ، استیسی اوریستانو، روبین لی و جیمز آگوستوس لی، از دیگر بازیگران این سریال هستند که هر کدام شخصیت‌های متفاوتی را به تصویر کشیده‌اند.

سایر عوامل:

کارگردان‌: اریک گارسیا، فیلم نامه نویس: شی هتن و مایکل فینچ، فیلمبردار: نیلز آلپرت و اریک موینیر، تدوین: کن الوتو، جو هابک، الیزابت مریک و گری لوی، موسیقی: دومینیک لوئیس، محصول: نتفلیکس، کشور: آمریکا.

درباره فیلم :

در 16 سپتامبر 2021، نتفلیکس این سریال را به عنوان یک درام سرقتی هشت قسمتی با عنوان «جیگساو»  تایید کرد. با این حال، در نوامبر 2022، نام به «کلایدسکوپ» تغییر یافت که به معنای الگو یا دنباله ای است که دائماً در حال تغییر است.  نتفلیکس ویدیویی به نام «Inside Look» در توصیف این سریال منتشر کرد و از بینندگان دعوت کرد تا زمان نمایش، معمای سریال را حل کنند.

فیلمبرداری «کلایدسکوپ»  در سپتامبر 2021 در استودیو نتفلیکس در بوشویک، بروکلین آغاز شد. تولید کل مجموعه در مارس 2022 به پایان رسید.

داستان «کلایدسکوپ» از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده است و حول بزرگترین سرقتی که تا به حال انجام شده است، و به دنبال آن خیانت، انتقام و غیره می چرخد. طرح داستانی سریال 24 سال قبل از سرقت و حدود یک سال بعد از آن را دربرمی‌گیرد. دزدی در زمان طوفان سندی در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. جایی که ۷۰ میلیارد دلار اوراق قرضه از مرکز شهر منهتن مفقود شدند. بنابراین، داستان در زمان عقب و جلو می‌رود.

از نظر ظاهری، این سریال به گونه ای ساخته شده است که بر اساس روش داستانی منحصر به فرد خود، مخاطبان خود را مجذوب خود کند. همچنین این یک شاهکار فوق‌العاده است که، صرف نظر از زمانی که قسمت‌ها را در آن تماشا می‌کنید، تمام خطوط داستانی در پایان کاملاً با یکدیگر همگام می‌شوند.

«کلایدسکوپ» روایتی غیرخطی از داستان سرایی ارائه می‌دهد – یکی از دلایل متعددی که نمایش دزدی در اینترنت سر و صدای زیادی به پا کرده است. هر اپیزود، که نام آن از رنگ منحصر به فردی گرفته شده است، در دوره زمانی متفاوتی قبل یا بعد از سرقت می گذرد. در حالی که همه یک ترتیب تصادفی از قسمت‌ها برای پخش سریال دریافت می‌کنند، ما ترتیب زمانی مناسب تماشای دزدی را شناسایی کرده‌ایم که می‌توانید دنبال کنید.

  1. “ویولت: 24 سال قبل از سرقت”
  2. “سبز: 7 سال قبل از سرقت”
  3. “زرد: 6 هفته قبل از سرقت”
  4. “نارنجی: 3 هفته قبل از سرقت”
  5. “آبی: 5 روز قبل از سرقت”
  6. “سفید: دزدی”
  7. “قرمز: صبح پس از دزدی”
  8. “صورتی: 6 ماه بعد”

باید این نکته را گفت که برای جلوگیری از لو رفتن داستان بهتر است قسمت سفید در آخر تماشا شود.