وقتی به بازی ماریو در فیلم خودش فکر می‌کنید، ممکن است تصور کنید که داستان داستان چگونه پیش می‌رود در ابتدا سخت باشد. ماریو اولین بار به عنوان بخشی از یک سری بازی های ویدیویی ساخته شد، بنابراین بازی در یک فیلم ممکن است در آن روز دور از ذهن به نظر برسد. اگر واقعاً در مورد تکامل ماریو و نبردهایی که ماریو باید بر آنها غلبه کند فکر می کنید، در واقع می توانید به تماشای این فیلم بنشینید.

 

 

 

خلاصه داستان :

این فیلم داستان سفر برادران ماریو از میان سرزمین قارچ ها را روایت می کند. داستان یک لوله‌کش  به نام ماریو به همراه شاهزاده خانمی به نام پیچ و قارچی انسان‌نما به نام تود در قلمرو قارچ‌ها سفر می‌کنند تا برادر ماریو، لوئیجی را پیدا کنند و دنیا را از شر کوپا آتشین بی رحم به نام باوزر نجات دهند.

بازیگران و سایر عوامل:

صداپیشه : کریس پرت، آنیا تیلور جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان مایکل کی و ست روگن

کارگردان: آرون هورواث،  فیلم‌نامه‌نویس : متیو فوگل، تهیه کننده : کریس ملداندری و شیگرو میاموتو، موسیقی: برایان تایلر محصول : آمریکا و ژاپن.

 

 

 

 

موسیقی متن :

در اکتبر سال ۲۰۲۲ در کنفرانسی از کمپانی نینتندو ملداندری اعلام کرد که برایان تایلر کار آهنگسازی موسیقی متن انیمیشن The Super Mario Bros را انجام خواهد داد. برایان تایلر مدت طولانی با آهنگساز بازی سوپر ماریو یعنی کوجی کوندو کار کرده تا بتوانند از تم های بازی سوپر ماریو در این فیلم استفاده کنند. وی درباره آهنگسازی این پروژه گفته است که آهنگسازی این کار بسیار بزرگ بوده و دارای ارکسترها و کر و باندهای مختلف و لوازم موسیقی ایتالیایی، اکوردین و لایو درام و ماندولین و … صدای انسان و صداهای ۸ بیتی بوده است.

آغاز جلسات ضبط آلبوم موسیقی متن انیمیشن برادران سوپر ماریو در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ بوده است. مکان ضبط آلبوم ایستوود اسکورینگ استیج کمپانی برادران وارنر بوده. میکس صدا در اسکای واکر سوند انجام شده که در آنجا کوندو و میاموتو واکنش مثبت به سوییت ۱۵ دقیقه ای که تایلر از تم های موجود در آلبوم نوشته است نشان داده اند. در این آلبوم موسیقی از موتیو های موجود در بازی های Super Mario Bros 3 و Super Mario 64 و Super Mario 3D Land و دیگر بازی های ماریو استفاده کرده است.

آهنگ های جک بلک (Jack Black) و کیگان مایکل کی در این انیمیشن امپرووایز شده است. Black Hydra آهنگسازی تریلر رسمی انیمیشن برادران سوپر ماریو را انجام داده است که نام آن آهنگ Super Mushroom است که بر اساس تم Super Mario Bros می باشد که آهنگ بی کلام آن در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ در یوتیوب پخش شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره فیلم :

یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای فانتزی ماجراجویی رو به اکران است که بر اساس بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو ساخته شده‌است. این فیلم که توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع و منتشر شده‌است، سومین فیلم سینمایی اقتباس‌شده از سری بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو است. نخستین فیلم با عنوان برادران سوپر ماریو: مأموریت بزرگ برای نجات پرنسس پیچ! در قالب انیمه در سال ۱۹۸۶ در ژاپن، و فیلم دوم در قالب لایو اکشن با عنوان برادران سوپر ماریو در ۱۹۹۳ منتشر شد. این فیلم توسط آرون هوروث و مایکل ژلنیک کارگردانی خواهد شد و فیلمنامه آن توسط متی فوگل نوشته شده‌است. 

هنگامی که شرکت نینتندو درحال انتقال بازی های قدیمی ترش به «کنسول مجازی» بود «شیگرو میاموتو» که خالق بازی ماریو است به ساخت یک اقتباس سینمایی دیگر علاقه مند شد و هنگامی که نینتندو و «یونیورسال پارکس اند ریزورتس» درحال همکاری برای ساخت پارک «سوپر نینتندو ورلد» در آمریکا بودند او با «کریس ملداندری» یعنی مؤسس کمپانی «ایلومنیشن انترتینمنت» آشنا شد.

پس از این آشنایی از سال ۲۰۱۶ این دو درحال بحث بر سر ساخت یک اقتباس سینمایی از روی این بازی بودند تا اینکه در ژانویه سال ۲۰۱۸ نینتندو اعلام کرد که قرار است این فیلم را با همکاری «ایلومینیشن اینترتینمنت» و «یونیورسال پیکچرز» تولید کنند و پس از این خبر در سپتامبر ۲۰۲۱ صداپیشگان این فیلم معرفی شدند.

در می ماه سال ۲۰۲۱ نیز «شونتارو فوروکاوا» مدیرعامل شرکت نینتندو اعلام کرد که اگر این فیلم به موفقیت برسد، انیمیشن های دیگری بر اساس دیگر شخصیت هایشان تولید خواهند کرد. پس از این خبر در نوامبر همان سال اعلام شد که کمپانی اینترتینمنت درحال توسعه یک فیلم اسپین آف بر اساس شخصیت دانکی کونگ می باشد که در این فیلم سث روگن به این نقش باز خواهد گشت.

این فیلم سومین اقتباس سینمایی از این بازی ویدئویی می باشد؛ اولین فیلم در سال ۱۹۸۶ توسط ژاپن و دومین فیلم در سال ۱۹۹۳ توسط آمریکا تولید شدند. پس از این که فیلم محصول ۱۹۹۳ با شکست تجاری رو به رو شد و همچنین نتوانست نظر منتقدین را به خودش جلب کند شرکت نینتندو به مدت سی سال علاقه ای به ساخت یک اقتباس دیگر نشان نداد.

از هنرمندانی که در این فیلم صداپیشگی کرده اند می توان اشاره کرد به: «کریس پرت» در نقش «ماریو»، «آنیا تیلور جوی» در نقش «پرنسس پیچ»، «چارلی دی»در نقش «لوئیجی»، «جک بلک» در نقش «باوزر»، «کیگان مایکل کی» در نقش «تود» و «سث روگن»در نقش «دانکی کونگ».