درباره فیلم نهنگ

 

خلاصه فیلم:

این فیلم داستان چارلی را روایت می کند، یک معلم ادبیات انگلیسی منزوی 270 کیلویی میانسال که تلاش می کند دوباره با دختر هفده ساله اش ارتباط برقرار کند.


بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران:  برندن فریزر، سیدی سینک، هانگ چائو و سامانتا مورتون

کارگردان : دارن آرونوفسکی، فیلم نامه نویس: ساموئل دی. هانتر بر پایه نمایشنامه نهنگ ، تدوین : اندرو ویزبلوم، فیلم بردار : متیو لیباتیک ، موسیقی: راب سیمونسن ، تهیه کننده : جرمی داسن، دارن آرونوفسکی و آری هندل ، شرکت توزیع‌کننده: ای ۲۴ ، شرکت تولید کننده :  بزمارک فیلمز و  جکل گروپ، هزینه فیلم : 3 میلیون دلار،  فروش گیشه :  32.5 میلیون دلار، محصول کشور : آمریکا

 

 

 

 

 

درباره فیلم :

فیلم نهنگ براساس نمایشنامه‌ای در سال ۲۰۱۲ نوشته ساموئل دی. هانتر ساخته شده است. او خود کار اقتباس روی این نمایشنامه را انجام داده است. این نمایش در زمان خود با نقدهای بسیار مثبتی روبرو شد و چندین جایزه معتبر دریافت کرد. این نمایشنامه درباره یک معلم انگلیسی میانسال ۲۷۲ کیلویی است که پس از ترک خانواده‌اش سعی می‌کند دوباره با دختر نوجوان خود ارتباط برقرار کند. مردی که برای کنار آمدن‌ با غم‌های خود تصمیم می‌گیرد که تا سر حد مرگ به خوردن رو بیاورد. شاید کنجکاوی‌برانگیزترین نکته درباره فیلم نهنگ حضور برندن فریزر در نقش اصلی باشد. بازیگری که فراز و نشیب‌های زیادی در حرفه خود داشته است. استعداد و کاریزمای فریزر همواره نادیده گرفته شده است، اما او با فیلم نهنگ در بازگشتی حماسی و کاملا شایسته دوباره توجهات را به خود جلب کرد.

برندن فریزر به خاطر بازی خوب خود در این فیلم  برنده بهترین بازیگر مرد در مراسم اسکار 2023 شد. علاوه بر این جایزه بهترین گریم اسکار هم به فیلم نهنگ اهدا شد.