معرفی فیلم فراری 2023

خلاصه داستان فیلم:

«در تابستان ۱۹۵۷ انزو فراری با شرایط بحرانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. ورشکستگی کارخانه‌ای را تهدید می‌کند که انزو و همسرش ۱۰ سال پیش از هیچ ساخته بودند. ازدواج پُرنوسان آن‌ها به‌خاطر مرگ دینو، پسرشان آسیب دیده است. انزو در تلاش است تا پسرش از لینا لاردی را به‌عنوان پسر رسمی خود معرفی کند. اشتیاق فراوان انزو برای پیروزی، او را به‌سوی مسابقات ۱۰۰۰ مایلی میله میلیا سوق می‌دهد».

معرفی فیلم فراری

 

بازیگران و سایر عوامل:

کارگردان: مایکل مان

نویسنده: تروی کندی مارتین

بازیگران: آدام درایور، پنه لوپه کروز، شیلین وودلی، گابریل لئونه، سارا گدون و…

موسیقی: سارا گدون

فیلمبردار: اریک مسرشمیت

 

 

درباره فیلم:

در خلاصه داستان فیلم فراری می‌خوانیم: «در تابستان ۱۹۵۷ انزو فراری با شرایط بحرانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. ورشکستگی کارخانه‌ای را تهدید می‌کند که انزو و همسرش ۱۰ سال پیش از هیچ ساخته بودند. ازدواج پُرنوسان آن‌ها به‌خاطر مرگ دینو، پسرشان آسیب دیده است. انزو در تلاش است تا پسرش از لینا لاردی را به‌عنوان پسر رسمی خود معرفی کند. اشتیاق فراوان انزو برای پیروزی، او را به‌سوی مسابقات ۱۰۰۰ مایلی میله میلیا سوق می‌دهد».

آدام درایور نقش انزو فراری، پنه‌لوپه کروز نقش لورا فراری، شیلین وودلی نقش لینا لاردی، گابریل لئونه نقش آلفونسو د پورتاگو، سارا گدون نقش لیندا کریستین، جک اوکانل نقش پیتر کالینز و پاتریک دمپسی نقش پیرو تاروفی را در فیلم فراری بازی کردند. مایکل مان به‌عنوان کارگردان و تروی کندی به‌عنوان نویسنده فیلم فعالیت داشتند. این فیلم براساس کتاب Enzo Ferrari: The Man, the Cars, the Races, the Machine نوشته بروک یتس ساخته شد.

مایکل مان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ شروع به کاوش در ساخت این فیلم کرد و در مورد پروژه با سیدنی پولاک بحث کرد. کریستین بیل در اوت ۲۰۱۵ برای بازی در نقش فراری وارد مذاکره شد. قرار بود فیلم‌برداری در تابستان ۲۰۱۶ در ایتالیا آغاز شود. بیل در ژانویه ۲۰۱۶ به دلیل نگرانی از برآوردن وزن مورد نیاز برای نقش قبل از شروع تولید، از فیلم خارج شد. این پروژه تا آوریل ۲۰۱۷ متوقف شد، زمانی که هیو جکمن برای به تصویر کشیدن فراری و نومی راپاس در نقش همسرش وارد مذاکره شدند. این پروژه دوباره تا ژوئن ۲۰۲۰ خاموش شد. مان و جکمن هنوز به هم وابسته بودند و راپیس دیگر درگیر آن نبود. فیلم‌برداری قرار بود در آوریل ۲۰۲۱ آغاز شود.

جکمن در فوریه ۲۰۲۲ فیلم را ترک کرد و آدام درایور اکنون در نقش فراری بازی می‌کند.

فِراری در بخش رقابتی شیر طلایی هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز انتخاب شد که در ۳۱ اوت ۲۰۲۳ در آن‌جا به نمایش درآمد.