به گزارش پلاتو هنر، فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی خانی این روزها به صورت آنلاین در فیلم‌نت اکران می‌شود و اسمی‌ خانی کارگردان «وضعیت اورژانسی» اکران آنلاین را یک فرصت ویژه برای فیلم کوتاه می‌داند.

فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی‌ خانی

مریم اسمی خانی کارگردان فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی در گفتگو با پلاتو هنر درباره اکران آنلاین توضیح داد: پلتفرم‌ها سال‌ها قبل از پاندمی کرونا هم وجود داشتند ولی در دوره کرونا بود که مخاطب، به طور جدی به آنها رجوع کرد. سبک ارتباط مخاطب با محصولات نمایشی تغییر کرد و اکران آنلاین، به عنوان مسیر جدی عرضه محصولات نمایشی جای خودش را باز کرد. در واقع، مخاطبی که قبلا فقط تلویزیون تماشا می‌کرد و در سالن‌های سینما حضور پیدا نمی‌کرد هم، امروز به واسطه اکران آنلاین فیلم‌ها مخاطب جدی سینماست و همه فیلم‌هایی که روی پلتفرم‌ها اکران آنلاین می‌شوند را دنبال می‌کند. حتی مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای هم به پلتفرم‌ها کوچ کردند. چون خیلی از این شبکه‌ها الان برای پر کردن آنتن از محتوای همین پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند.

اسمی خانی درباره اکران آنلاین «وضعیت اورژانسی» گفت: ما ابتدا تصمیم داشتیم در یک سانس در سینما اکران پرده ای داشته باشیم ولی ناهمانگی‌هایی پیش آمد که فرصتش از دست رفت. برای همین هم تصمیم گرفتیم برای اکران آنلاین اقدام کنیم. پلتفرم فیلم نت به تازگی بخش سینمای دیگر را راه‌اندازی کرده بود و قصد داشت فیلم‌های بلند سینمایی خاص و فیلم‌های مستند را اکران آنلاین کند. خوشبختانه همزمانی‌هایی پیش آمد که بخش فیلم کوتاه سینمایی دیگر، با فیلم «وضعیت اورژانسی» کلید خورد.

فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی‌ خانی

این کارگردان درباره استقبال مخاطبان تصریح کرد: معمولا این موارد قابل پیش‌بینی نیستند ولی قطعا استقبال عمومی خوشایند است.

او برای بهتر و بیشتر دیده شدن فیلم‌های کوتاه چند پیشنهاد و راهکاری مطرح کرد و گفت: فکر می کنم باید در مرحله انتخاب ایده و طراحی قصه به این موضوع فکر کرد. دیده شدن هم جا و شرایط دارد. این مهم است که کجا قرار است دیده شویم؟ مثلا ما از همان ابتدا می‌خواستیم توجه مخاطب عمومی‌تری را داشته باشیم. بعضی از فیلم‌های کوتاه مختص فستیوال‌ها هستند و دیدنشان برای مخاطب‌های عمومی سینما خسته‌کننده است. من خودم هم جزو همین مخاطب‌ها هستم و زمان روانی فیلم ها برایم مهم است ولی به هر حال همه فیلم‌ها مخاطب خودشان را پیدا می‌کنند.

اسمی خانی در پاسخ به این پرسش که راهکار و پیشنهاد شما برای اقبال بیشتر به فیلم کوتاه چیست، توضیح داد: اقبال بیشتر می‌تواند معانی زیادی داشته باشد. اگر در این بحث خاص منظور از اقبال بیشتر دیده شدن فیلم توسط مخاطبان بیشتر است، باید بگویم که زبان سینما یک زبان جهانی قابل فهم است. انسان‌ها از ملل مختلف سال‌هاست که بدون اینکه زبان مادری یکدیگر را بلد باشند با زبان سینما با هم گفتگو می کنند و روی هم اثر می گذارند هر چه شفاف تر و بی ابهام‌تر و ساده تر باشیم مخاطب بیشتری را درگیر می کنیم. دنیایی که در آن زندگی می کنیم از آرایه و پیرایه خسته است. تصویر واضح و واقعی می خواهد.

مریم اسمی خانی کارگردان «وضعیت اورژانسی» در پایان عنوان کرد: امیدوارم مسیر اکران آنلاین فیلم کوتاه در پلتفرم فیلم نت که ریسک شروع این حرکت را پذیرفت پر قدرت، با آثار درخشان فیلمسازان فیلم کوتاه ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

تمام برنامه‌های من حول محور بازیگری می‌چرخد