درباره فیلم مثلث غم

 

خلاصه فیلم:

در خلاصه داستان این فیلم آمده است یک کشتی تفریحی که افراد فوق پولدار سوار آن هستند غرق می شود و بازماندگان از جمله یک زوج سلبریتی که مدل لباس هستند در یک جزیره گیر می افتند.

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران:  هریس دیکینسون، شارلبی دین، وودی هرلسون، زلاتکو بوریچ، ایریس بربن، ویکی برلین، سانی ملس، کارولینا جینینگ و الیور فورد دیویس.

کارگردان: روبن اوستلوند، فیلم نامه نویس: روبن اوستلوند، تدوین: روبن اوستلوند، فیلمبردار: فردریک ونزل، موسیقی: میکل مالتا و لسلی مینگ، تهیه کننده: اریک همندورف و فیلیپ بوبرو، شرکت توزیع‌کننده: اس‌اف (سوئد)، باک فیلمز (فرانسه)، آلامود فیلم (آلمان)، کِرزِن آرتیفیشال آی (انگلستان) و نئون (آمریکا)، شرکت تولید کننده : تولید پلت‌فرم پروداکشن، اسنشال فیلمز، کوپروداکشن آفیس، تلویزیون سوئد، آرته بی‌بی‌سی فیلمز، موسسه فیلم سوئد، یورایمجز، مدین‌بورد برلین-براندنبورگ، موسسه فیلم دانمارک، انستیتوی فیلم بریتانیا، زد د اف/آرته، نوردیسک فیلم، کانال+/سینه پلاس، گود کئاس، صندوق فیلم هامبورگ، ایمپراتیو انترتینمنت، ۳۰وست، اندیور، بورد کارده فیلمز، ساورن فیلمز، هرتیک، پیانو فیلمز، تی‌آرتی (رادیو تلویزیون ترکیه) و مرکز هنری اوبالا (جشنواره فیلم سارایوو)، محصول کشور: آلمان، انگلستان، ترکیه، سوئد، فرانسه و یونان

درباره فیلم :

” مثلث غم” آخرین فیلم روبن اوستلوند یک فیلم کمدی سیاه طنز محصول ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی روبن اوستلوند در اولین فیلم بلند انگلیسی زبانش است.

مثلث غم در ژوئن 2017، پس از اینکه فیلم مربع او برنده نخل طلای هفتادمین جشنواره فیلم کن ماه قبل شد، اعلام کرد که این فیلم قرار بود مثلث غم نامیده شود، طنزی وحشی که علیه دنیای مد و ثروتمندان و نیز مفهوم زیبایی به عنوان ارز به عنوان مضامین زیربنایی فیلم  ساخته شده است.

مثلث غم اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم کن 2022 در 21 مه 2022 انجام داد، جایی که با تشویق هشت دقیقه ای ایستاده و برنده نخل طلا شد و در 28 سپتامبر در فرانسه، در ایالات متحده و سوئد اکران شد. در 7 اکتبر، در آلمان در 13 اکتبر، و در بریتانیا در 28 اکتبر. این فیلم به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد، در حالی که بازی دی لئون مورد تمجید بین المللی قرار گرفت و اولین نامزدی گلدن گلوب و بفتا را برای نقش مکمل خود به دست آورد.

این فیلم همچنین برنده چهار جایزه فیلم اروپا از جمله جایزه بهترین فیلم شد و در نود و پنجمین دوره جوایز اسکار سه نامزدی دریافت کرد: بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اصلی.