فیلم«سه کام حبس» | خلاصه داستان، اسامی بازیگران و اطلاعات فیلم

 

خلاصه داستان : 

زوج جوان مجتبی و نسیم به تازگی صاحب فرزندی شده اند. آنها ساکن جنوب تهران هستند، اما نسبتاً خوشحال هستند. مجتبی ظروف پلاستیکی یکبار مصرف می فروشد و نسیم در خانه عروسک می سازد. اما بعد از تصادف مجتبی اتفاقات عجیبی در زندگی آنها رخ داد که اما …

 

 

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده،مریم بوبانی، یدالله شادمانی، محمود نظرعلیان، علیرضا مهران، فاطمه نیشابوری و محمد اشکان فر.

کارگردان: سامان سالور، فیلمنامه: سامان سالور، فیلمبردار: مسعود سلامی، تدوین: سامان سالور، طراح صحنه: سحر شهامت، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: غزاله معتمد، موسیقی: ستار اورکی، صدابرداری: مهدی ابراهیم زاده، سرمایه‌گذار: سیاوش امین پور، تهیه‌کننده: سامان سالور.

 

 

 

 

 

 

موسیقی متن :

ستار اورکی در کارنامه کاری خود با بیش از سی فیلم‌سینمایی در مقام آهنگساز همکاری داشته است که اغلب آنها مضامین اجتماعی داشتند. این آهنگساز تا کنون در چند رویداد سینمایی نظیر جشنواره مدیترانه‌ای کن، جشنواره سانتیاگو شیلی، جشنواره مثلث طلایی هند، جشنواره خانه سینما و جشنواره منتقدان سینمای ایران و… موفق به کسب جایزه برای ساخته‌هایش شده است.

درباره فیلم :

سامان سالور کارگردانی است که از همان ابتدا سبک فیلمسازی اش متفاوت و روشنگر بوده است. سالور با «ساکنین سرزمین سکوت» وارد سینما شد اما «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» فیلمی بود که توجه ها را به سمت او برگرداند و بی شک مهم‌ترین فیلم وی تا به امروز است؛ فیلمی سیاه و سفید که به خاطر شباهت هایش به نیئورالیسم ایتالیا و بازی های درخشانش در معرفی سالور به جامعه روشنفکر ایرانی گامی موفق بود.

پس از این اثر سالور با «ساکنین سرزمین سکوت» وارد سینما شد و با «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» توانست نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را جلب کند. فیلمی کاملاً تجربی و مستقل، که نگاهی متفاوت به روابط انسانی عرضه می‌کند. «سیزده 59» و «تمشک» در زمره آثار اخیر و متفاوت‌تر سالور قرار دارند. اولی روایتی متفاوت اما جذاب از زندگی جانبازان بعد از پایان جنگ تحمیلی ارائه می‌کند و دومی موقعیت دشوار پیچیده‌ای پیرامون مشکل بچه‌دار شدن و نشدن را به تصویر درمی‌آورد و در لایه‌های زیرین روایتش به تقابل زندگی و مرگ می‌پردازد.

«سه کام حبس» نخستین بار در اولین روز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ فهرست متقاضیان «پروانه نمایش» از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد و با وجود گذشت مدت‌ها از زمان ساخت سه کام حبس، پروانه نمایش آن صادر نشد. سرانجام در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۹ پروانه نمایش این فیلم تأیید و صادر شد.

به گفته سامان سالور کارگردان فیلم، «سه کام حبس» برای «اکران دوم نوروزی ۱۴۰۰» در نظر گرفته شده بود اما به دلیل تعطیلی سینماها به دلیل کرونا این امر میسر نشد، همچنین عنوان کرد این فیلم مناسب «اکران آنلاین» نیست و با وجود تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها با «فیلم‌های مستقل» همچنان در صف اکران هستیم. سرانجام در دومین جلسه شورای صنفی نمایش که در ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد، مقرر شد تا «سه کام حبس» پس از سه سال انتظار در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در سینماها اکران شود.

«سه کام حبس» نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار جایزه بهترین نقش اول زن، بهترین نقش مکمل زن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین فیلمبرداری شد.

این فیلم با بیش از ده حضور بین‌المللی در «جشنواره‌های معتبر جهانی» همچون جشنواره بین‌المللی فیلم هند، جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا، جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو، جشنواره فیلم هارتلند آمریکا، جشنواره فیلم میلان ایتالیا، جشنواره فیلم پیشگام چین، جشنواره فیلم‌های ایرانی فرانسه، جشنواره سلیمانیه عراق و… موفق به دریافت بیش از شش جایزه بین‌المللی در بخش‌های مختلف شد.

این جوایز عبارت اند از محسن تنابنده برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سلیمانیه عراق، سمیرا حسن پور برنده بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم ‌های ایرانی استرالیا، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم در جشنواره فیلم بین‌المللی پزارو و جایزه بهترین فیلم در جشنواره فیلم پیشگام چین شده است.