درباره فیلم  “سرهنگ ثریا “

 

خلاصه داستان:

 این راه با گریه باز نمیشه. این فیلم داستان مادری است که فرزندش توسط گروه منافقین به پادگان اشرف رفته است و مادر تلاش خود را برای آزادی فرزندش، از دست این گروه تروریستی انجام می‌دهد.

بازیگران و سایر عوامل فیلم:

بازیگران: ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور

نویسنده و کارگردان: لیلی عاج، تهیه‌کننده: جلیل شعبانی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، تدوین: فرامرز هوتهم، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح صحنه: بابک پناهی، طراح لباس: مهرناز اکبری، طراح چهره‌پردازی: مهدی صیاد، صدابردار: حسین بشاش، صداگذاری: آرش قاسمی، مجری طرح: مجید صادقی‌ولنی. محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج

درباره فیلم:

این فیلم اولین فیلم بلند این کارگردان زن است. او پیش از این در مقام نویسندگی تا دستیاری در تئاتر را تجربه کرده تا به کارگردانی برسد( او در مقام نویسندگی، نمایشنامه ی “سالی که دوبار پاییز شد” و در مقام کارگردانی، “نمایشنامه های خواب زمستانی” ، “قند خون” و “کمیته نان” را روی صحنه برده است.

در حوزه فیلم کوتاه نیز دارای آثاری از قبیل  «پاییز»، «همین»، «هه‌ره وس»، «زن خط تیره مرد» و «هرچه تو را به یاد من بیاندازد زیباست» می باشد. لیلی عاج در تلویزیون هم در سمت‌های نویسنده و کارگردان، مدیر تولید و دستیار تهیه فعالیت کرده و فیلم «لونه شغال» را هم نویسندگی کرده است.

فیلم سرهنگ ثریا پس از فیلم هایی نظیر سیانور، امکان مینا و ماجرای نیمروز که با موضوع منافقین به اکران در آمدند به این موضوعی با نگاه جدیدی پرداخته است. هم چنین تهیه کننده این فیلم جلیل شعبانی پیش تر تهیه کنندگی فیلم هایی نظیر “منصور”، “قسم”، “سو تفاهم” و “روایت های ناتمام” را برعهده داشته است.

نشست خبری فیلم سرهنگ ثریا با حضور عوامل این فیلم

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» روز جمعه ۱۴ بهمن در سانس دوم برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

 در نشست خبری فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا»، لیلی عاج (کارگردان)، جلیل شعبانی (تهیه‌کننده)، بهزاد عبدی (آهنگساز)، آرش قاسمی (صداگذار)، مهرناز اکبری (طراح لباس)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری) و بابک پناهی (طراحی صحنه) حضور داشتند.

لیلی عاج درباره انتخاب سوژه فیلم گفت: سال ۹۹ از طرف مرکز هنر‌های نمایشی برای چاپ کتاب دعوت شده بودم. بچه گیلان غرب هستم و پدر بزرگم عضو گروه مرصاد بود به همین دلیل از کودکی می‌خواستم آن را بنویسم. همان طور که درباره سازمان مجاهدین جسنجو می‌کردم مادری کنار سیم خوار دار‌ها دیدم که بسیار تاثیر گذار بود. کم کم مراحل تحقیق را انجام دادم و با ثریا عبداللهی نازنین که یکی از مادر‌ها بود آشنا شدم و فیلم سرهنگ ثریا شکل گرفت.

کارگردان «سرهنگ ثریا» درباره موفقیت فیلم توضیح داد: موفقیت فیلم و هر نکته‌ای درباره آن در دست خداست. ربطی به هیچ‌کس ندارد.

لیلی عاج: امروز میزبان خانواده‌هایی هستیم که زمانی که فیلم می‌دیدن چشم هایشان خیس می‌شد. خیلی از مادران تشکر می‌کنم که کنار ما بودند. ما مادری را داریم که فرزندش ۴۰ سال اسیر فرقه رجوی بوده است و امروز اینجاست و من میزبان آنان هستم و می‌خواهم که این مادران را تشویق کنید. در ادامه تمامی اهالی رسانه به تشویق مادران زندانی‌ها در فرقه رجویه پرداختد.

لیلی عاج ادامه داد: من یک گروه بسیار بی‌نظیر داشتم و خدا من را خیلی دوست داشت که همچنین گروهی در کنار من بود.

شعبانی تهیه کننده فیلم نیز گفت: زمانی که درباره فیلم نامه با خانم عاج بحث می‌کردیم بحث مان این بود که ممکن است این اتفاق در همه جای دنیا اتفاق بیفتد و مادر و خواهر‌هایی پشت در‌های بسته باشند به همین دلیل فکر می‌کنم سوژه بین المللی است و ممکن است در هر کجای جهان اتفاق بیفتد.