درباره فیلم “روایت ناتمام سیما “

خلاصه داستان:

در خلاصه داستان آمده است: «قرار نیست بخاطر بی‌آبرویی گذشته تو ما بی‌آبرو بشیم…».

: بازیگران و  سایر عوامل فیلم 

آزاده صمدی، حامد کمیلی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، دانیال نوروش، محمد حیدری، مهسا باوفا از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

عوامل اصلی فیلم

کارگردان: علیرضا صمدی، تهیه‌کننده: مجید رضابالا، مدیر فیلمبرداری: امیر موسوی، موسیقی: کارن همایونفر، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، طراح لباس: نازنین توسلی، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، مدیر تولید: حسن صفری، عکاس: مریم مجد، محصول بنیاد سینمایی فارابی

درباره فیلم:

این فیلم سومین ساخته علیرضا صمدی بعد از فیلم «بی‌نامی» و «صحنه‌زنی»است.

این فیلم با عنوان قبلی «دشمن مردم» شناخته می‌شد و شایعه‌های حضور مهتاب کرامتی در آن هم به گوش می‌رسید؛ البته نه با عنوان بازیگر بلکه تهیه‌کننده فیلم.

مجید رضابالا تهیه کننده سینما و تلویزیون و مشاور فرهنگی معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی است. فعالیت هنری را از تلویزیون آغاز کرد. او به عنوان مشاور در سریال شیخ بهایی و به عنوان تهیه کننده در فیلم های صحنه زنی، بی نامی و سریال تاریکی شب روشنایی روز حضور داشته است.

نقد فیلم

سومین ساخته علیرضا صمدی، فیلمی درام و اجتماعی با عنوان «روایت ناتمام سیما» است. این فیلم نسبت به اثر قبلی این کارگردان «صحنه زنی» حرکتی روبه عقب است. صمدی در این فیلم شخصیت استاد دانشگاه و یک فعال مجازی در وهله اول برای مخاطب به شکل سطحی ترسیم کرده و این ضعف باعث شده تا مشکلات و التهاب ها و تهدیدهایی که شخصیت اصلی داستان با بازی خوب حامد کمیلی ضعیف و به تعبیری ناتمام روایت شود. این فیلم ایده مهمی که به روزمره مردم پیوند دارد را مطرح می کند اما در ساخت و بازنمایی مصائبی که این مسئله ایجاد می کند ناکام مانده است. در واقع جهان و فضایی که فیلم می سازد متصل به زندگی مردم نمی شود تا کارکرد خودش را داشته باشد، زیرا که ساختار عمیقی در کنار روایت پاره پاره و پر ایراد اثر نمی سازد.