درباره فیلم آرژانتین، ۱۹۸۵

خلاصه فیلم:

” آرژانتین، ۱۹۸۵ ” روایت در دهه 80 میلادی است که تیمی از وکلا با سران رژیم دولت آرژانتین وارد نبردی می‌شوند که زمان کمی دارند و احتمالات علیه آنهاست.


 

 بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران: ریکاردو دارین، پیتر لانزانی، آلخاندرا فلچنر و نورمن بریسکی

کارگردان : سانتیاگو میتره، فیلم نامه نویس: ماریانو لیناس و سانتیاگو میتره، تدوین : آندرس پی. استرادا، فیلم بردار : خاویر خولیا ، موسیقی: پدرو اوسونا، تهیه کننده : اکسل کوشواتزکی، فدریکو پوسترناک، آگوستینا لامبی-کمپبل، ریکاردو دارین، سانتیاگو میتر، سانتیاگو کارابانته، چینو دارین و ویکتوریا آلونسو، شرکت توزیع‌کننده: استودیو آمازون ، شرکت تولید کننده :  استودیو آمازون، کنیا فیلم و اینفینیتی هیل  محصول کشور : آمریکا، آرژانتین و بریتانیا

 

 

 

درباره فیلم :

اولین نمایش جهانی خود را در رقابت اصلی شیر طلایی در هفتاد و نهمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در 3 سپتامبر 2022 داشت. استودیو آمازون این فیلم را در 30 سپتامبر 2022 در سینماهای آمریکا منتشر کرد، قبل از اینکه پخش آن در Prime Video در 21 اکتبر 2022 آغاز شود.

این فیلم در رقابت اصلی در هفتاد و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در 3 سپتامبر 2022 نمایش داده شد،  جایی که جایزه FIPRESCI را از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم دریافت کرد.

همچنین در 29 سپتامبر 2022 در آرژانتین اکران شد و در 21 اکتبر 2022 در بریتانیا و آمریکا اکران شد و با یک موفقیت تجاری بود در رتبه اول باکس آفیس آرژانتین قرار گرفت و به پربیننده ترین فیلم آرژانتینی سال 2022 تبدیل شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت .

 علاوه بر این برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی، جایزه گویا برای بهترین فیلم ایبرو-آمریکایی و جایزه آزادی بیان هیئت ملی نقد شد. این فیلم همچنین به عنوان یکی از پنج فیلم برتر بین المللی سال 2022 توسط هیئت ملی بازبینی انتخاب شد و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند بین المللی شد.