پلاتو هنر


درباره اولین فیلم قربان نجفی

 

فیلم «فصل ماهی سفید» | خلاصه داستان، اسامی بازیگران و اطلاعات فیلم

خلاصه داستان :

فیلم قصه یک خانواده ایرانی را روایت می‌کند که درگیر مشکلات بسیاری است و برای حل این مشکلات از روش‌هایی استفاده می‌کند که سرانجام مشخصی ندارد.

فصل ماهی سفید

 

بازیگران و سایر عوامل:

محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی‌مرام، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، بهزاد خداویسی، ژاله علو، المیرا دهقان و رها خدایاری.

تهیه‌کنندگان آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، طراح صحنه و لباس: ملک‌جهان خزاعی، موسیقی: کارن همایونفر، تدوین: خشایار حسنی، مشاور کارگردان: فرید سجادی، صداگذاری و میکس: ایرج شهزادی و نعیم مسچیان، صدابردار: بابک نیازی، طراح گریم: ثمره برازنده.

 

 

 

درباره فیلم :

«فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی و نویسندگی مشترک او با غزال زرگر است. این فیلم اقتباسی آزاد از باغ آلبالوی آنتوان چخوف است. این رمان، یکی از آثار معروف اوست و در سال 1904 منتشر شد. آنتوان چخوف، یکی از نویسندگان بزرگ روسیه در قرن بیستم است و بیشتر به عنوان نمایشنامه‌نویس معروف است.

داستان “باغ آلبالوی” درباره‌ی زندگی یک خانواده‌ی بورژوازی روسی به نام چایکوفسکی است. خانواده به مالکیت یک باغ زیبا و پربار آلبالوی معروف است. اما این باغ قدیمی شده و به سرعت در حال خسارت می‌شود و خانواده برای فروش آن در نظر دارند. داستان بیانگر مواجهه‌ی خانواده با تغییرات اجتماعی و اقتصادی است و نشان می‌دهد که چگونه خانواده به تدریج از مرزهای قدیمی و زندگی ایده‌آل خود دور می‌شوند.

«فصل ماهی سفید» محصول سال 1397 کشور ایران به کارگردانی و نویسندگی قربان نجفی است. این فیلم سینمایی اولین تجربه کارگردانی قربان نجفی نیز در سینمای ایران به شمار می رود. او که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته میشود تا کنون در بیش از 54 فیلم و سریال تلویزیونی به ایفای نقش نیز پرداخته است و حال پس از حضور در بیش از چندین فیلم و سریال ترجیح داده است که اولین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان فصل ماهی سفید در سینمای ایران کارگردانی نماید.

مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگران فیلم ایرانی فصل ماهی سفید از اواخر سال 1396 در کشور ایران آغاز و پس از تایید حضور بازیگران انتخابی، و لوکیشن های فیلمبرداری در نهایت فیلمبرداری این اثر سینمایی در شهر تهران آغاز و پس از نزدیک به 50 روز فیلمبرداری در اردیبهشت ماه 1397 تهران به اتمام رسید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

کارگردان
قربان نجفی
نویسنده
قربان نجفی
زمان
97 دقیقه
سال تولید
1397