نام فیلم:

دختر کم حرف (The Quiet Girl)

خلاصه داستان:

روایت این فیلم در سال 1981 است. کایت دختری گوشه گیر و کم حرف است که با والدین ناکارآمد خود در روستایی در ایرلند زندگی می کند. والدین او تصمیم می گیرند کایت را به مزرعه ای بفرستند تا برای تابستان با اقوام دورش زندگی کند. زوج میانسالی که کایت هرگز آن‌ها را ندیده است. کایت به آرامی و تحت مراقبت این زوج به شکوفایی می‌رسد، اما در این خانه که به ظاهر هیچ رازی در آن وجود ندارد، کایت رازی را کشف می‌کند که  

درباره فیلم:

این فیلم دومین تجربه این کارگردان در زمینه ساخت فیلم بلند سینمایی می باشد او که فعالیت هنری خود را در زمینه کارگردانی از سال 2003 با ساخت فیلم کوتاه شروع نموده است حال در سال 2022 جدیدترین ساخته خود را با عنوان The Quiet Girl  در تاریخ 13 می 2022 نیز منتشر نمود که توانست در جشنواره های مختلف جهانی به افتخارات متعددی دست یابد که میتوان به دریافت دو جایزه جشنواره بین المللی فیلم برلین، دو جایزه جشنواره بین المللی فیلم دوبلین و هفت جایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی نیز اشاره کرد. داستان این فیلم بر اساس یک داستان کوتاه به قلم کلیر کیگان ساخته شده است.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم «دختر کم‌حرف» شروعی مهیج و برجسته برای  کالم بیرید به عنوان یک فیلمساز بوده و به خوبی توانسته یادآور شود که کوچک‌ترین داستان‌ها می‌توانند تاثیرات عاطفی بسیار بزرگی داشته باشند.

عوامل:

کارگردان:  کالم بیرید

بازیگران: کاترین کلینچ، کری کرالی، اندرو بنت، مایکل پاتریک، کیت نیک کانوناک، کرلین براکن، نورت لیهی، جوان شیهی

فیلم نامه نویس: کالم بیرید

 تدوین : جان مورفی

فیلم بردار : کیت مک کالو

موسیقی: استفان رنیکس

تهیه کننده : کلئونا نی کروالائوی

شرکت توزیع کننده:

اسکرین ایرلند

محصول کشور:

ایرلند

 

تیزر فیلم: