درباره فیلم تاپ گان: ماوریک

خلاصه فیلم:

پیت میشل بعد از بیش از سی سال خدمت به عنوان یکی از خلبانان برتر نیروی دریایی، به جایگاهی که به آن تعلق دارد بازگشته است. او به عنوان یک خلبان آزمایشی مرز ها و حدود خود را به آزمایش گذاشته است.


بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران:  تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس و وال کیلمر

کارگردان : جوزف کوشینسکی، فیلم نامه نویس: ایرن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک‌کوری، تدوین : ادی همیلتون، فیلم بردار : کلادیو میراندا، موسیقی:  هارولد فالترمایر، لیدی گاگا، هانس زیمر و لورن بالفه،تهیه کننده : جری بروکهایمر، تام کروز، کریستوفر مک‌کواری و دیوید الیسون، شرکت تولید کننده : اسکای‌دنس، مدیا دن سیمپسون، جری بروکهایمر فیلمز، شرکت توزیع‌کننده:پارامونت پیکچرز، هزینه فیلم :  ۱۷۰ میلیون دلار، فروش گیشه : ۱٫۴۸۸ میلیارد دلار، محصول کشور : آمریکا و چین

 

 

درباره فیلم :

یکی از بزرگترین داستان های پشت صحنه فیلم صحنه های واقعی در داخل پرواز است که فیلمبرداری شده است. بازیگران برای آماده شدن برای فیلم مجبور بودند یک برنامه آموزشی سخت را تحمل کنند. این در درجه اول برای امنیت خودشان بود. اما همچنین به آنها کمک کرد مانند خلبانان جنگنده واقعی به نظر برسند، صدا کنند و رفتار کنند.

ساخت فیلم ارزان نبود. نسخه اصلی، که 36 سال پیش بسته شد، 15 میلیون دلار برای استودیو هزینه داشت، که احتمالاً برگه ای برای پذیرایی این استودیو بود، که در کل 150 میلیون دلار هزینه داشت.

 استفاده از جت های F-18s که برخی می گویند ستاره های واقعی فیلم بودند، ساعتی 11000 دلار برای سازندگان هزینه داشت.

تنها بازیگری غیر از کروز که نقش خود را از تاپ گان تکرار کرد، وال کیلمر بود که در فیلم اصلی نقش رقیب/ دشمن کروز را بازی کرد.

یکی از عناصر کلیدی جادوی فیلم صحنه های هوایی را به صورت زنده در اکشن ثبت می کند. چه راهی بهتر از قرار دادن شش دوربین با کیفیت IMAX در کابین خلبان برای ثبت تجربه شدید یک خلبان جنگنده؟ این سیستم‌های دوربین فیلمبرداری هوایی از طریق یک فرآیند فشرده ساخته شده‌اند تا از ایمنی و اثربخشی در گرفتن عکس‌های دقیق مورد نیاز برای فیلم اطمینان حاصل کنند.