به گزارش پلاتو هنر، عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر ایرانی در سال ۱۳۲۳ در شهر تهران متولد شد. اولین نقش آفرینی او در فیلم «گاو» در سال ۱۳۴۸ رقم خورد.

این هنرمند در طول دوره فعالیت هنری خود تاکنون در کارهای نمایشی و تصویری بسیاری به ایفای نقش پرداخته و با هنرمندان بزرگی چون علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، داریوش مهرجونی و… همکاری داشته است.

عزت‌اله رمضانی‌فر در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار پلاتو هنر گفت: به تازگی در شرف تاسیس یک موسسه چند منظوره در تجریش تهران هستم. موسسه چندمنظوره‌ای به نام آرت‌من که گرفتن مجوز آن برایم بسیار مشکل بود. این موسسه تمام رشته‌های هنر را شامل می‌شود و بیست رشته هنری را در آن آموزش خواهیم داد و با توجه به تعطیلی مدارس به‌زودی کلاس‌های این موسسه تشکیل خواهد شد.

او همچنین درباره فعالیت‌های اخیر خود در آثار سینمایی و تلویزیونی بیان کرد: به تازگی در 2 اثر به نام «شه‌سوار» به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی که در بخش سودای سیمرغ چهل‌و‎دومین دوره جشنواره فجر نیز حضور دارد و همچنین در «تصویرم در آیینه نیست» اثر محمدرضا خاکی به ایفای نقش پرداخته‌ام.

عزت الله رمضانی فر

این هنرمند پیشکسوت درباره فعالیت در حوزه تئاتر گفت: من فعلا تماشاچی تئاتر هستم، بیشتر تئاتر نگاه می‌کنم در این اوضاع و احوال سینما اجازه نمی‌دهد که تئاتر کار کنم. کار تئاتر نیاز به صرف وقت زیادی دارد و باید سر تمرین‌ها حضور داشت. طبیعی است که آدم برای یک اجرا خسته می‌شود قرار بود کاری در تالار وحدت داشته باشم که انصراف دادم چون اصلا فرصت نمی‌کردم.

رمضانی‌فر ادامه داد: در کلاس‌هایی که برگزار می‌شود بخش کودک هم داریم. بخشی از سالن برای برگزاری ورکشاپ جلسات کاری و موسیقی کاربری دارد قسمت تریای موسسه برای مادرانی که می‌خواهند کودکان خود را به آموزشگاه بیاورند و با خیال راحت بتوانند زمانی را در آنجا سپری کنند و با هم گپ بزنند و پذیرایی شوند تا کلاس ها به پایان برسد بسیار مناسب است.

منتظر پولم هستم

او افزود: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلویزیون برای گروه‌ها تقسیم کار کنند و آن‌ها را تشویق کنند که از کسانی که پیشکسوت هستند و سالیان سال برای هنر زحمت کشیده‌اند، حمایت کنند شاهد روزگار بهتری خواهیم بود. هرچه سن بالاتر می‌رود، رفت‌و‌آمدهای خانوادگی بیشتر می‌شود و خرج هنرمندان افزایش پیدا می‌کند و آن‌ها نیازمند به حمایت بیشتری هستند. مسئله کمبود بودجه هم متاسفانه به کم‌کاری و بیکاری هنرمندان دامن می‌زند و دیالوگ «منتظر پولم هستم» همه‌گیر می‌شود.

رمضانی‌فر در پایان سخنانش با توصیه به جوانان علاقه‌مند به عرصه هنرهای نمایشی و تصویری گفت: من به جوانانی که فقط به بازیگری علاقه دارند ولی استعداد ندارند، توصیه می‌کنم به سمت هنر نیایند. به دلیل اینکه علاقه کافی نیست و شرط هنرمند شدن استعداد، علاقه و پشتکار است. این سه اصل باید در نظر گرفته شود و جوانان باید بدانند که استعداد علاقه و پشتکار دارند یا نه؟ هر کدام از این گزینه‌ها نباشد هنرمند کارش می‌لنگد. جوانان وقت خود را بی‌جهت هدر ندهند و بروند دنبال کاری که بتوانند در آن موفق باشند و آینده خود را بسازند.