محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پلاتوهنر با اشاره به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر گفت: خدا را شاکریم که امسال بخش‌های جدیدی به جشنواره تئاتر فجر اضافه شده و استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شده است.

او ادامه داد: داوران می‌گویند بعضی از تئاترهای شهرستانی به نمایش‌های تهرانی تنه می‌زنند و این مایه خرسندی است.

سالاری با اشاره به اتفاقات خوب استان‌ها و جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر گفت: خوشبختانه استعدادهای خوبی در جشنواره منطقه‌ای شناسایی شده و در تهران هم همین اتفاق خواهد افتاد. تکثر گونه‌ها، تنوع موضوعات اعم از اجتماعی، اقتصادی تا سیاسی باعث شد که همه اینها مایه مباهات ما شوند.

او با تأکید بر بخش دانشجویی جشنواره گفت: در بخش دانشجویی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر شاهد طراوت، تازگی و تجربه گرایی دانشجویان هستیم و خوشبختانه پیوند بین تجربه و نوآوری می‌تواند جشنواره را منحصر به فرد کند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بودجه سال آینده تئاتر عنوان کرد: صددرصد در حوزه بودجه درخواست افزایش تخصیصات داشتیم، اما اینکه چقدر در این حوزه موفق باشیم بستگی به شرایط دارد. امیدواریم بودجه کل کشور را به دو برابر افزایش دهیم.

وی یادآور شد: به هرحال انقباضات بودجه در کل کشور وجود دارد، ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم، اما وظیفه ماست که برای بودجه و تئاتر تأمین اعتبار برای اصحاب تئاتر تلاش کنیم.