به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی نجمه پاشایی به نام «سازه هایی برای بهشت» تا 7 آذر ماه در گالری هما در معرض تماشا قرار دارد.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه می خوانیم: «در دلم به دنبال ساختن شهری هستم تا بشر را از فرونشست زمین از سرگردانی و ویرانی و بی آبی نجات بدهم و برای همین مدام در حال ساختن سازه‌هایی برای بهشت شخصی خودم هستم. جایی که لااقل آدم‌های دور و برم را حفاظت کنم.»

این هنرمند در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: ایده نمایشگاه از یک کتابی به نام «خاطرات یک گیشا» نوشته آرتور گلدن شکل گرفت. من تقریبا وسط تابستان این کتاب را تمام کردم. در این کتاب دختری هست به نام سایوری که به او می‌گویند عنصر وجودی تو آب است. در جایی از کتاب این دختر می‌خواهد فرار کند و از روی شیروانی به پایین می‌افتد.

او ادامه داد: با خواندن این بخش این ایده برای من جالب بود که اگر عنصر او آب است چگونه جهت پیدا کرده و به پایین سرازیر شده است.

این هنرمند تصریح کرد: این نمایشگاه نسبت به کارهای قبلی من شخصی‌تر شده است. به این دلیل که در مجموعه های پیشین من دوست داشتم آثارم جهانی شوند و همه در جریان قرار بگیرند اما این کارها به من حس شخصی می‌دهند.

او بیان کرد: مانند آبی که از بالا سرازیر می شود و دوباره درون خودش باز می‌گردد، این سازه‌ها نیز گرایشی به بیرون ندارند.

پاشایی در پایان گفت: من خودم در این چندوقت اخیر درگیر این موضوع بودم که روحیه‌ام بسیار شخصی شده بود و به افراد اطرافم محدود شده بودم و دوست داشتم یک بهشت شخصی برای اطرافیانم بسازم.

گالری هما در نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع شده و همه روزه از ساعت 11 تا 19 میزبان مخاطبان است.