به گزارش پلاتو هنر، بهاره رهنما، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون دور جدید کنسرت نمایش «میدان یاقوت» را به تهیه‌کنندگی فرهاد قائمیان از بیستم خرداد در باغ فرهنگسرای نیاروان روی صحنه برده است.

«میدان یاقوت» که پیش از این در  زمستان 1402 در بوتیک تئاتر ایران میزبان مخاطبان بود، هم اکنون با بازی بهاره رهنما، محمدرضا آزادفرد، سلیم نجفی در قالب اجرایی محیطی در فضای باز فرهنگسرای نیاوران روی صحنه است.

همچنین دو اجرای این اثر با بازی ایوب آقاخانی روزهای شنبه نهم و شانزدهم تیر در سالن شماره 2 تماشاخانه ایران‌مال اجرا می‌شود.

«میدان یاقوت» روایتی مستند از زندگی زن سرخ‌پوش میدان فردوسی است که با گذشت سال‌ها همچنان در ذهن مردم به یاد مانده و برخی او را عاشقی در انتظار عشق می‌دانند.

بهاره رهنما، نویسنده و کارگردان  این نمایش در گفت‌وگو با پلاتو هنر می‌گوید: «بازیگران اصلی این نمایش در واقع مردم هستند. آن‌ها بعد از دیدن نمایش از دیده‌ها و شنیده‌های‌شان درباره یاقوت می‌گویند و این موضوع در روند روایت تغییراتی ایجاد می‌کند.»

او ادامه می‌دهد: «این اثر نمایشی همانند یک سایکودرام برای دوستانی است که نمی‌توانند از روابط عاشقانه خود بیرون بیایند.»

به گفته این هنرمند در بخش مستندنگارانه این نمایش به شخصیت مرد داستان یاقوت اشاره بیشتری می‌شود.

رهنما که سال‌ها مورد قضاوت‌های مختلفی در زندگی کاری و شخصی خود قرار گرفته است، در این نمایش تماشاگران را به قضاوت نکردن دعوت می‌کند و تاکید می‌کند که با وجود شکست و جدایی در زندگی شخصی‌اش هیچوقت تبلیغ ‌کننده جدایی نبوده است و  آینده را در دست دختران قوی و مقتدر دهه‌های هشتاد و نود می‌داند.

ناگفته‌های این گفت‌وگو را در ویدیو بارگذاری شده، ببینید و بشنوید.