درباره فیلم بنشی‌های اینیشرین

 

خلاصه فیلم:

این فیلم داستان دو دوست قدیمی را روایت می کند که وقتی دوستی آن ها یک مرتبه به پایان می رسد خود را در تنگنا می یابند.

 

 

بازیگران و سایر عوامل:

بازیگران:  کالین فارل برندن گلیسون کری کندن بری کیوگن

کارگردان : مارتین مک‌دونا، فیلم نامه نویس: مارتین مک‌دونا، تدوین : میکل ای.جی. نیلسن ، فیلم بردار : بن دیویس ، موسیقی:  کارتر برول ، تهیه کننده : گراهام برودبنت، پیتر چرنین و مارتین مک‌دونا ، شرکت توزیع‌کننده:، سرچلایت پیکچرز، شرکت تولید کننده : تی‌اس‌جی انترتینمنت بلوپرینت پیکچرز فیلم۴، فروش گیشه :  45.3 میلیون دلار، محصول کشور : ایرلند انگلستان ایالات متحد.

 

 

 

 

درباره فیلم :

در فوریه سال ۲۰۲۰ اعلام شد مارتین مک دونا پروژه بعدی خود را به کمپانی سرچلایت پیکچرز واگذار کرده و قرار است در آن پروژه دو بازیگر اصلی اولین فیلم او یعنی In Bruges ، فارل و گلیسون حضور داشته باشند. در آگوست ۲۰۲۱ کری کوندون و بری کیوگان به تیم بازیگری اضافه شدند.

در آگوست ۲۰۲۱ فیلمبرداری فیلم The Banshees if Inisherin در اینیشرین آغاز شد و سپس در ادامه به جزیره اچیل منتقل شد. در تاریخ ۲۳اکتبر ۲۰۲۱ فیلمبرداری به اتمام رسید.

فیلم جدید مک‌دونا در نزد منتقدان با اقبال بیش‌تری همراه شده است. این فیلم همچنین در نمایش‌های جشنواره‌ا‌ی خود با ستایش‌های زیادی روبرو شده است که از جمله می‌توان به جام ولپی بهترین بازیگر مرد برای فارل و اوسلای طلایی بهترین فیلمنامه برای مک‌دونا در جشنواره ونیز اشاره کرد.

مک دونا آشکارا از آوردن همکاران قدیمی‌اش در پروژه‌های جدید لذت می‌برد. کری کندن، بازیگر نقش پاملا در سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری که بخاطر حضورش در نقش استیسی در سریال بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul) شناخته می‌شود یکی دیگر از بازیگران اصلی بنشی ‌های اینیشرین است.

بری کیوگن که در سال‌های گذشته با نقش کوچک خود در دانکرک کریستوفر نولان و همچنین نقش اصلی‌اش در فیلم مارولی جاوادنگان توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود، نخستین همکاری خود با مک‌دونا را تجربه کرده است. البته کیوگن پیش از این در فیلم کشتن گوزن مقدس تجربه همکاری با فارل را داشته است. آن‌ها همچنین هر ۲ در بتمن ۲۰۲۲ حضور داشتند، اگرچه بین شخصیت‌های آن ۲ تعاملی برقرار نبود.