به گزارش پلاتو هنر، نمایش «بنگاه تئاترال» از 9 مهرماه در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است. در این نمایش پیشکسوتانی چون مجید ‌مظفری، علی ‌فتحعلی، رسول ‌نجفیان، داوود ‌فتحعلی ‌بیگی و محمود ‌بصیری ایفای نقش می‌کنند.

مجید مظفری بازیگر نمایش «بنگاه تئاترال» در گفتگو با پلاتو هنر با اشاره به نحوه آشنایی خود با نمایش‌های تخت حوضی گفت: من در تهران به دنیا آمده‌ام، در چهارراه سیروس. چهارراه سیروس قبلا بنگاه‌های شامانی زیاد داشت و اگر عروسی، جشن تولد، ختنه سرون یا حتی اگر کسی از مکه می‌آمد این نوع نمایش‌ها در این منطقه اجرا می‌شد.

او ادامه داد: از بچگی این مدل نمایش‌ها را می‌دیدم و از همان موقع به این سبک علاقه داشتم. در آن سن فکر نمی‌کردم زمانی بتوانم نمایش روحوضی بازی کنم یا اصلا وارد کار بازیگری شوم.

مظفری با اشاره به گونه‌های نمایش‌ سنتی در ایران خاطر نشان کرد: نمایش‌های سنتی ریشه ادبیاتی ما هستند. من از کودکی به نمایش‌های سنتی و ایرانی علاقه‌مند بودم و دنبال می‌کردم. اگر می‌شنیدم نمایش روحوضی در لاله زار اجرا می‌شود حتما برای تماشا می‌رفتم. زمانی که آقای مرزبان این کار را به من پیشنهاد دادند چون آرزویم این بود که همچین نمایشی بازی کنم آن را پذیرفتم. به نظرم خیلی هم خوب جلو رفتیم و نزدیک به هشتاد اجرا جلو بردیم. چندماه پیش هم که به اصرار دوستان و مردم دوباره این کار را روی صحنه آوردیم.

این بازیگر با اشاره به نقش خود گفت: بازی کردن چنین نمایش‌هایی خیلی مشکل است. من نمی‌دانم چقدر از پس این نقش برآمدم، اما خوشا به سعادت بازیگری که می‌تواند چنین نمایشی اجرا کند. بازیگر این نقش باید حضور ذهن زیادی داشته باشد، بداهه گویی را بلد باشد و بازیگری را بازی و زندگی کند. بازیگر باید در ثانیه تغییر حس بدهد که بسیار سخت است و تمرین زیادی می‌خواهد. ارتباطی که در یک لحظه همه چیز را قطع کند، با تماشاچی ارتباط برقرار کند و مجدد به زندگی خود روی صحنه بازگردد.

او ادامه داد: به عنوان مثال در یک صحنه درحال آواز خواندنم و سیاه از من سوال می‌پرسد، من باید برگردم خیلی قابل باور گریه کنم و مونولوگ بگویم و بعد دوباره به نقشم بازگردم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: به نظرم این نمایش در اجرا موفق بوده و همه بچه‌ها خوب تمرین کرده‌اند. هادی مرزبان بسیار موفق عمل کرده، به شخصه این نقش برایم جذاب است و از بازی آن لذت بردم.

 

نرگس ذکایی