به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر و افتتاح دور جدید نمایشگاه‌های تهران، طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 8 تیر چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری و تجسمی علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

نمایشگاه گروهی «کلکسیونر»

مجموعه آثاری از 25 هنرمند مطرح ایرانی از جمله علیرضا آسانلو، عبدی اسبقی، پروانه اعتمادی، هانیبال الخاص، فریدون آو، پونه اوشیدری، ناصر بخشی، طاهر پورحیدری، پرویز تناولی، صادق تیرافکن، بهمن جلالی، مهدی حسینی، رضا درخشانی، کامران دیبا، داوود زندیان، علی‌اکبر صادقی، مریم عابدی، رضا عظیمیان، سمیرا علیخان‌زاده، شادی قدیریان، مقداد لرپور، ارسیا مقدم، فرشید ملکی، رقیه نجدی، گیزلا وارگا سینایی با عنوان «کلکسیونر» روز جمعه 8 تیر برای بازدید عموم افتتاح گردید و تا روز 18 تیر بین ساعات 11 الی 20 در گالری آرتیبیشن واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، روبه‌روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ دایر خواهد بود.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: «هنر معاصر بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ و جهان‌بینی دوره‌ای خاص از تاریخ است. سرآغاز هنر معاصر که بر اساس گفته‌ بسیاری مورخان هنر از اواخر دهه 1960 تا اوایل دهه 1970 تخمین زده شده، به دلیل ارزش تاریخی‌اش که محصول و شاهد یک زمان و عصر خاص به شمار می‌آید، اهمیت پیدا کرده است. این مقوله ما را قادر می‌سازد که خود را و هر آنچه در عصر ما و درون و بیرون ما جریان دارد از دریچه هنر بیان کنیم. انگشت هنر معاصر بر روی نبض اکنون قرار می‌گیرد و در عین حفظ زیبایی‌شناسی، آزادانه از قید و بندهای مرسوم زیبایی‌شناسی یا به معنای دیگر استبداد زیبایی‌شناسی رها شده و فرم‌ها و راه‌های مختلفی را برای بیان و به زیبایی ارائه داده است. اشکال مختلف و متنوع ارائه‌ آثار هنری، نگاه به جنبه‌های اجتماعی هنر، تمایل به جریانات مختلف در علوم انسانی و حتی استفاده از علوم تجربی و شبیه به آن در خلق هنر از ویژگی‌های هنر معاصر است. پاپ‌آرت، فتورئالیسم، مفهوم‌گرایی، مینیمالیسم، پرفورمنس، هنر خیابانی، چیدمان و ترکیبی از همه این سبک‌ها در زیر مجموعه‌ هنر معاصر با رهایی و بداعت در ارائه اثر و بیان را شامل شده که تاکنون محدودیت‌ها را از پیش روی هنر تجسمی برداشته است. در واقع ویژگی هنر معاصر با شگفتی غیر قابل پیش‌بینی از هنرمندان مانوس است.»

کلکسیونر

نمایشگاه انفرادی «یک قصه‌ی طولانی»

نمایشگاه انفرادی «یک قصه‌ی طولانی» شامل مجموعه آثار از ابوالفضل ابراهیمی، روز جمعه 8 تیر 1403 در گالری هما افتتاح شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا روز 22 تیر 1403 بین ساعات 11 تا 19 به گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک مراجعه کنند.

یک قصه طولانی

نمایشگاه انفرادی «فراموشی: دویدن»

سرمیناز بارسقیان هنرمند تجسمی، مجموعه آثار خود را با عنوان «فراموشی: دویدن» از تاریخ 8 تیر تا 19 تیر سال جاری در گالری اُ واقع در  خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول، به نمایش خواهد گذاشت.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه بین ساعات 12 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

فراموشی : دویدن

نمایشگاه انفرادی «من انسان نخستین خواهم بود و آخرین انسان»

نمایشگاه مجموعه آثار راضیه ایران‌پور با عنوان «من انسان نخستین خواهم بود و آخرین انسان» روز جمعه 8 تیر در گالری یافته افتتاح شد و تا روز 22 تیر در این گالری برپا خواهد بود.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: «این‌ها همه فرو می‌ریزد و ما نیم‌نگاهی می‌اندازیم بر یگانگی از دست رفته‌مان, بر ویرانی و محنت انسان بودن, و همه‌ شکوه و افتخارش در قسمت کردن نان و آفتاب و مرگ با یک‌دیگر, در شگفتی فراموش شده‌ی زنده بودن. / اکتاویز پاز»

علاقه‌مندان برای تماشای آثار این نمایشگاه می‌توانند تا روز 22 تیر 1403 بین ساعات 16 تا 20 به گالری یافته واقع در تهران، دروس، خیابان یارمحمدی، بن‌بست طالقانی، پلاک ۸ مراجعه کنند.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

«من انسان نخستین خواهم بود و آخرین انسان»

نمایشگاه انفرادی «انزوا»

نمایشگاه انفرادی آرزو دهقانی با عنوان «انزوا» روز جمعه 8 تیر در گالری شمیس افتتاح شد و تا روز 22 تیر برای بازدید بین ساعات 16 تا 20 در این گالری به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ برپا خواهد بود.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

انزوا

نمایشگاه انفرادی «کنجیدن»

نمایشگاه انفرادی کنجیدن از منتخب آثار ملیحه کیانیان به گردآوری کیانا میردامادی از تاریخ 8 تیر تا 14 تیر 1403 بین ساعات 16 تا 20 در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ دایر خواهد بود.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمد است:

«در خفای‌ مشکوکی قدم می زدم
خود را در دانه ی شنی غلطان پیچانده بودم
صدای خروس و خش خش حرکتش روی دانه های سرگردان بیدارم کرد
من، کُنجیده در تصوراتِ خود به مسیر خط خطی‌ها نکایشِ لکه‌های رنگ ناپدید بودم
با ضربه‌ایی بسوی زندگی متواری شدم
او با نوک طلایی‌اش آیینه زندگی‌ام شد
و من
نجات یافتم.»

کنجیدن